Message Us

Vállalkozás okosan

Hiánypótló írások üzleti tervezésről. Vállalkozói pénzügyekről, árképzésről, adózásról. Elmondjuk, ötletedet hogyan váltsd forintokra. Minden a fenti témákról, amire vállalkozásodnak szüksége van. Érthetően, emberi nyelven. Hívj bátran a 0620-413-1281 számon, vagy írj a vallalkozas@vallalkozas-okosan.hu címre!

Igen, szeretném, hogy ötletemből forint legyen!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy megtudd, hogyan! Tervezzük, és csináljuk meg együtt üzletedet!

Vállalkozásodról írok érthetően és szórakoztatóan. 


Vállalkozás okosan a Facebookon

Digitális vállalkozás megoldások: Relax, a felhő alapú kényelmes könyvelőprogram

2020.08.13. 14:19 prosequor

 

2020 július elsejétől kötelező az online számla-adatexport a NAV irányába. Erre ráépülve egy sor olyan digitális újdonság jelent meg, amely hozzásegít vállalkozásod könyvelési, és pénzügyi folyamatainak automatizálásához, meggyorsításához.

Blogunkon ezért egy cikksorozatot indítottunk, amelyeket elovasva megismerheted ezeket az újdonságokat.

1. rész: https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2020/06/17/vallalkozas_okosan_digitalisan

2. rész: https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2020/07/03/regen_minden_jobb_volt_ezert_ne_legyel_21_szazadi_konyvelo_vallalkozo 

3. rész: https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2020/08/13/digitalis_vallalkozas_megoldasok_quick 

 

 

 Relax – a barátságos könyvelőprogram

Vendégcikk- a cikk szerzője Gábor Tamás, az ExcelGuru

Tamás közgazdász, reklám és marketing menedzser kiegészítő diplomával, valamint könyvelői végzettséggel. Könyvelői végzettségét aktívan nem használja.

ExcelGuruként rendszerek közötti adatkonvertálással foglalkozik. Szívesen támogat minden olyan kezdeményezést amely könyebbé teszi a könyvelők életét. Emellett könyvelői közösségeket épít.

Körülbelül 50% a valószínűsége annak, hogy e sorok olvasójaként is tagja vagy már valamelyik facebookos könyvelői csoportjának."

 

A Relax könyvelőprogramnál alapvetően másképp gondolkodunk, mint egy könyvelőprogramot fejlesztő cég.relax_vallalkozas_okosan.jpg
Mi például Karácsony napján indultunk el programmal, és nem reklámoztuk magunkat sehol, még használati utasításunk sem volt. Első ügyfeleink felfedező típusúak voltak, akik kipróbálták a programot, és megtetszett nekik benne a sok automata funkció.

Ezek elmondásuk szerint akár ötszörös-tízszeres munkatempót is lehetővé tesznek a korábbi könyvelőprogramjukhoz képest.

A közösségi felületünkön kommunikálunk meglévő és leendő ügyfeleinkkel. Mindent nyíltan, nem takargatunk semmit. Az eddigi tapasztalatok szerint a könyvelők szeretik ezt a módszert.

Ha könyvelő vagy, célunk az, hogy egy kényelmesen használható automatizmusokkal teli, gyors, felhő alapú könyvelőprogramot tudjunk neked adni.

Nagy előnyünk, hogy programot saját, 15 fős könyvelőirodán teszteljük, és folyamatosan fejlesztjük. Ami automatizálás, könnyebbség felmerül, azt igyekszünk minél hamarabb beletenni a programba, hogy kevesebb időráfordítást és billentyűnyomogatást igényeljen a könyvelési feladat.
Nincs nagy fejlesztőcsapatunk, mert nekünk az ügyfeleink adják mindig a legjobb fejlesztési ötleteket.

 

Ez történt 2020-ban

2020 első félévében több mint 40 kisebb-nagyobb fejlesztést építettünk be a programba, amit az ügyfelek kértek. Az első teszteket is ők végzik el, így nem csak az lesz, hogy a szükséges minimum funkcionalitás kerül a programba, hanem a ténylegesen használható automatizált kényelmes változat.

Szerencsére nagyon jó a kapcsolat az ügyfelekkel, jó hangulatú beszélgetések folynak a Facebook csoportunkban is, sokszor egymásnak adnak hasznos tippeket a felhasználók (https://www.facebook.com/groups/relaxkonyveloprogram).

Nem csak az ügyfélkommunikáció folyik közösségi módon, de a felhasználói kézikönyvünk is egyfajta közösségi wikipédia formátumban készül. Volt olyan ügyfél, aki épp csinált egy Relax gyorstalpalót a kollégáinak, és elküldte nekünk, hogy tegyük közkinccsé, biztos másnak is hasznos lesz. Innen jött az ötlet, hogy a felhasználói kézikönyv is lehet közösségi megoldás.

Bár a Relax könyvelőprogram önmagában is alkalmas nagy részben automatizált könyvelésre, Igyekszünk minél több csatlakozási pontokat kialakítani a számlázó, és könyveléstámogató szoftverekkel.

Amellett hogy a bármilyen számlázóból kiállított számla NAV XML adatait könnyen beolvassa a Relax, a Billingo-ból gombnyomásra átvesszük a vevőszámla számlaképet, az Billcity-hez pedig API-n keresztül lehet kapcsolódni, és egy gombnyomásra átemelni a szállító számlákat, számlakép hivatkozással együtt.

Az ilyenkor bekapcsoló Kontír Mágus funkcióval nagyon haladósan lehet főkönyvbe emelni a tételeket. Amiket aztán 12 hazai bank kivonatának egygombos importálásával be lehet olvasni, és nagy részben automatán össze is lehet pontozni.

 

A Relax a közeljövőben

Természetesen mi is készülünk megoldással a NAV-tól visszatölthető számlaadatok szinkronizálása területén. Az utolsó simításokat végezzük rajta, a COVID események kicsit bekavartak a fejlesztési terveinkbe. Nyilván azokat a fejlesztéseket azonnal meg kellett csinálni, és mi úgy oldottuk meg, hogy ne kell jen újra bérszámfejteni a munkavállalókat és egyéni vállalkozókat, csak jelölni kelljen, milyen kedvezmény jár nekik, és egy gombnyomással újra lehetett generálni a bevallásokat és főkönyvi tételeket.

És ha már a COVID szóba került, a Relax felhasználóknak annyi volt a home office átállás, hogy hazavitték a számítógépet, vagy egy kp 5 perces folyamatban másik gépre telepítették a kliensprogramot és ezután ugyanott folytathatták a munkát ahol előző nap abbahagyták. Nálunk normál üzemmódban is megvan az a lehetőség, hogy a könyvelőiroda munkatársai az ország több pontjáról –sőt akár külföldről is – távoli asztal igénybevétele nélkül otthonról dolgozzanak.

Visszatérve az automatizációra, hasonló módon a 2020 folyamán megnyíló banki adatkapcsolat lehetőségeivel is élni fogunk, de itt azt látjuk, hogy jelenleg (2020 június) több hazai banknál vagy még nem épült ki, vagy akadozik az adatszolgáltatás.

Amint a gyerekbetegségek megoldódnak a Relaxban is működni fognak az API-n keresztüli banki adatbetöltési funkciók. Addig marad a jelenleg is nagyon jól működő XLS, CSV, SXM, STM adatbeolvasás.

A fent említett automatizmusok miatt az automatizmusok miatt 1 kisebb cég könyvelése kb. 20-30 percet vesz igénybe áfabevallással 08-as bevallással együtt, de egy nagyobb cég is megvan akár 1-2 óra alatt. A NAV 2.0 és a PSD2 kapcsán életbe lépő automata kapcsolódási lehetőségekkel ez az időtartam még tovább rövidülhet. Így a könyvelőként sokkal több időd marad a szakmai munkára.

Mivel mi nem csak könyvelő, hanem bérszámfejtő program is vagyunk, említést kell tenni ennek a modulnak az ügyfélkedvenc funkcióiról is. Az egyik: a Relaxnál a bérszámfejtési adatok visszaolvasása korábbi 08-as bevallásból. A másik: a bérszámfejtés varázsgombja, ami kb. negyed óra alatt könyvelőiroda szinten legenerálja és feladja ÁNYK felé a 08-as bevallásokat, akkor is, ha 450 ember adatait tartalmazó 150 bevallásról van szó.

Külön a vállalkozóknak készített modul a Relaxnál nincsen, hiszen a célcsoportunk a könyvelőirodák. Van viszont szerkeszthető sablonos körlevél funkció, amivel automatán lehet értesítéseket küldeni az ügyfeleknek áfa vagy más közteher fizetéséről, vagy akár munkaszerződéseket lehet generálni néhány gombnyomással.

Természetesen a nyitottság megvan bennünk a kapcsolódásra a könyveléstámogató megoldásokra, hiszen ez az ügyfeleink érdeke. Jó példa erre a Billingo-val és a Billcity-vel meglévő és gyorsan működő API kapcsolatunk.

 

Könyvelés 3.0

Ha érdekel, hogyan működik mindez a gyakorlatban, akkor neked szól az augusztusi, Könyvelés 3.0 workshop.
Az elmúlt évek, évtizedek alatt a könyvelés, és egy vállalkozás egyéb, pénzügyi adatainak a feldolgozása, és kezelése fénysebességgel fejlődött. Kezdetben volt a kockás papír. Utána megjelentek az első könyvelőprogramok, majd a technika fejlődése lehetővé tette, hogy egyre több időigényes funkciót digitalizálni, majd automatizálni lehessen.

A kockás papírtól indulva mára eljutottunk oda, hogy a könyvelőprogramok kommunikálni képesek akár több rendszerrel: így a számlázóprogramokkal, le tudják hívni a NAV rendszerébe kötelezően feltöltendő számlákat, akár naprakész pénzügyi, és egyéb kimutatásokat képesek előállítani a vállalkozás vezetőjének úgy, hogy a könyvelési állomány 100% biztonságban van.

Korábban több óráig, vagy akár napokig tartó folyamatok egyszerűsödtek le úgy, hogy szinte 2-3 kattintással elvégezhetőek.

Ezt jelenti a Könyvelés 3.0. Könyvelőként, és vállalkozóként is rengeteg időt spórolsz, és azonnal hozzájutsz pénzt érő adatokhoz.

Az augusztus 25.-i eseményre itt tudsz jelentkezni: https://www.konyveles30.hu

 

Ha tetszik ez az új irány, és érdekel, mit nyerhetsz még vele, kövess minket!

Ha tetszett, amit olvastál, kérlek, oszd meg, vagy küldd el ismerősödnek, akinek szintén hasznos olvasmány lehet!

Ha nem akarsz lemaradni következő bejegyzéseinkről, csatlakozz Facebook-oldalunkhoz, vagy lépj be a digitális újdonságokkal foglalkozó, DigitHuszár Facebook-csoportunkba!

Ha szívesebben nézel videókat, iratkozz fel Youtube csatornánkra: https://www.youtube.com/subscription_center?add_user=szianita 

 

Szólj hozzá!

Címkék: számla könyvelés Vállalkozás Digitalizáció

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozas-okosan.blog.hu/api/trackback/id/tr9216138646

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.