Vállalkozás okosan - Utolsó kommentek
blfr8@https://blog.hu
©2024 blog.hu
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2017/12/22/mitoszok_helyett_tenyek_kata_vagy_kft/full_commentlist/1#c41500971
Válasz erre: Mítoszok helyett tények: KATA, vagy KFT.?
2022-07-28T17:58:16+02:00
2022-07-28T17:58:16+02:00
Üdv,<br />
Az első táblázatban a Kft. alatt az osztalék után fizetendő adó (98.484 Ft) milyen számítással jött ki?<br />
Választ előre is köszönöm!
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2018/01/16/33_kerdes_amit_soha_nem_tegyel_fel_konyvelodnek/full_commentlist/1#c39728458
Válasz erre: 33 kérdés, amit soha ne tegyél fel könyvelődnek!
2021-01-28T13:03:08+01:00
2021-01-28T13:03:08+01:00
geegee
http://blog.hu/user/228702
<a href="https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2018/01/16/33_kerdes_amit_soha_nem_tegyel_fel_konyvelodnek?full_commentlist=1#c39702542" class="reply_nick_585727" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39702542 );">@prosequor</a>: Értem, köszönöm.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2018/01/16/33_kerdes_amit_soha_nem_tegyel_fel_konyvelodnek/full_commentlist/1#c39702542
Válasz erre: 33 kérdés, amit soha ne tegyél fel könyvelődnek!
2021-01-25T00:48:27+01:00
2021-01-25T00:48:27+01:00
prosequor
http://blog.hu/user/585727
<a href="https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2018/01/16/33_kerdes_amit_soha_nem_tegyel_fel_konyvelodnek?full_commentlist=1#c39581292" class="reply_nick_228702" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 39581292 );">@geegee</a>: köszönjük, örülök, úgy érzem, a szórakoztatás mellett némi hasznos infó is átment :)<br />
<br />
Ami a 10. pontot illeti: tárgyi eszköz elszámolása kb, mindenhol így van, nevezetesen nem feltétlen lehet egy összegben, azonnal elszámolni, hanem csak arányosítva. Ez a szabályozás azóta sem változott.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2018/01/16/33_kerdes_amit_soha_nem_tegyel_fel_konyvelodnek/full_commentlist/1#c39581292
Válasz erre: 33 kérdés, amit soha ne tegyél fel könyvelődnek!
2021-01-07T23:49:00+01:00
2021-01-07T23:49:00+01:00
geegee
http://blog.hu/user/228702
Jó kis szórakoztató írás.Egész biztosan lehetne a másik oldalról is összeszerkeszteni egy ilyesmit.<br />
Én csak egyet szeretnék kérdezni a poszt-tolótól: a 10-es pontnál a laptop elszámolása, az mért alakul így?<br />
Ha nekem tényleg szükségem van a tevékenységemhez egy laptopra, mert mondjuk neten keresztül nyújtok támogatást az ügyfeleimnek, akik bárhol, bármikor rám telefonálhatnak; és az előző laptopom teszem azt, besz@rt végleg és vennék egy újat, akkor tényleg csak ilyen 2-3%-ot lehet elszámolni a vételárból??<br />
Mert akkor Magyarország még mindig nem az a hely, ahol érdemes vállalkozást indítani...<br />
Bár, miel ez a poszt is már lassan 2 éves, lehet, hogy ez is idejétmúlt szabályozás...?
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2018/02/10/igy_mehetsz_tonkre_ha_nyereseges_vagy_a_cash-flow_keszites_gyakorlati_szerepe/full_commentlist/1#c38336136
Válasz erre: Így mehetsz tönkre, ha nyereséges vagy - a cash-flow készítés gyakorlati szerepe
2020-03-27T14:50:48+01:00
2020-03-27T14:50:48+01:00
rmgm
http://blog.hu/user/1314493
Szerintem a "pénzáramlás", vagy csak lazán "pénzáram" egy elég jó magyar kifejezés. Persze a cashflow jobban tetszik nekem is, de azért azt nem állítanám, hogy nincs rá jó magyar kifejezés.<br />
<br />
"Nettó árbevételed így 15,8 forint, nettó költséged pedig 7,9 forint. Így adózás előtti nyereséged a kettő különbözete, 7,6 forint."<br />
Nekem nem jön ki a matek. Az a 7,6 forint profit vagy 7,9 valójában, vagy hiányzik a példából még valami, amivel számolni illene. Valószínű elírás, mert a későbbiekben beszúrt képen már jól látszik a 7,9 profit. A szövegben itt ott még a hibás 7,6 szerepel.<br />
<br />
A beszúrt cashflow táblázat és az alatta lévő szövegben van egy pici inkonzisztencia, a sorok száma helyenként elcsúszott a képen láthatóhoz képest.<br />
<br />
Köszönöm szépen ezt az írást. Újabban vállalatértékeléssel ismerkedem zéró közgáz háttérrel, és ezek a példák sokat segítettek a megértésben.<br />
Számomra a tanulság, hogy egy eredménykimutatás szart sem ér egy vállalat értékelésénél. Hiányos, ebből fakadóan "fiktív" adatokra nem lehet megbízhatóan döntést építeni.<br />
Bár ez az amortizáció és a mindenféle egyéb leírások/elhalasztások még ködösek számomra, de majd idővel ez is biztos helyre kerül. :)
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2017/12/22/mitoszok_helyett_tenyek_kata_vagy_kft/full_commentlist/1#c38008732
Válasz erre: Mítoszok helyett tények: KATA, vagy KFT.?
2020-01-06T13:51:38+01:00
2020-01-06T13:51:38+01:00
Powerslave
http://blog.hu/user/272291
<a href="https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2017/12/22/mitoszok_helyett_tenyek_kata_vagy_kft?full_commentlist=1#c37213042" class="reply_nick_186790" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 37213042 );">@lajthabalazs</a>: Nem, Kft. nem adózhat KATA szerint.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2019/11/12/kata_2020_igy_keruld_el_hogy_jovore_40_-kal_kevesebbet_keress/full_commentlist/1#c37944718
Válasz erre: Kata 2020 – így kerüld el, hogy jövőre 40%-kal kevesebbet keress!
2019-12-14T06:56:22+01:00
2019-12-14T06:56:22+01:00
Szianita
http://blog.hu/user/585944
Ebben a bejegyzésben találsz segítséget, hogyan kell regisztrálni online a nav rendszerébe és hogyan kell bevarázsolni a számlázóprogamba. <a rel="nofollow" href="https://www.vallalkozas-okosan.hu/online_szamla">www.vallalkozas-okosan.hu/online_szamla</a>
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2019/11/12/kata_2020_igy_keruld_el_hogy_jovore_40_-kal_kevesebbet_keress/full_commentlist/1#c37944710
Válasz erre: Kata 2020 – így kerüld el, hogy jövőre 40%-kal kevesebbet keress!
2019-12-14T06:49:06+01:00
2019-12-14T06:49:06+01:00
Szianita
http://blog.hu/user/585944
Nem szavazták meg szerencsére. De azt beharangozták, hogy 2020. második felében kidolgozzák, hogyan tovább, és várhatóan 2021-től lesznek jelentősebb változások. Viszont a számlák online jelentése a katásokra is vonatkozik 2020. július 1-től. Azt megszavazták.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2019/11/12/kata_2020_igy_keruld_el_hogy_jovore_40_-kal_kevesebbet_keress/full_commentlist/1#c37914866
Válasz erre: Kata 2020 – így kerüld el, hogy jövőre 40%-kal kevesebbet keress!
2019-12-04T19:07:31+01:00
2019-12-04T19:07:31+01:00
zuulululu
http://blog.hu/user/77711
Na elfogadták végül?
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2019/11/12/kata_2020_igy_keruld_el_hogy_jovore_40_-kal_kevesebbet_keress/full_commentlist/1#c37914844
Válasz erre: Kata 2020 – így kerüld el, hogy jövőre 40%-kal kevesebbet keress!
2019-12-04T19:03:08+01:00
2019-12-04T19:03:08+01:00
zuulululu
http://blog.hu/user/77711
Megszavazták végül?
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2017/12/22/mitoszok_helyett_tenyek_kata_vagy_kft/full_commentlist/1#c37213042
Válasz erre: Mítoszok helyett tények: KATA, vagy KFT.?
2019-05-21T07:09:27+02:00
2019-05-21T07:09:27+02:00
lajthabalazs
http://blog.hu/user/186790
Egy technikai kérdésem lenne: azt olvastam, hogy az egyéni vállalkozó aki megszűnteti a KATA-t, a következő naptári év végéig nem választhatja a KATA-t.<br />
Mi a helyzet, ha az egyéni válallkozó egy KFT-t alapít azután, hogy megszűntette a KATA-s egyéni vállalkozói státuszát? Választhatja az a KFT a KATA-t mint adózási formát?
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2018/01/16/33_kerdes_amit_soha_nem_tegyel_fel_konyvelodnek/full_commentlist/1#c37008967
Válasz erre: 33 kérdés, amit soha ne tegyél fel könyvelődnek!
2019-04-02T08:37:41+02:00
2019-04-02T08:37:41+02:00
Nick-son
http://blog.hu/user/127575
Azért a könyvelőkkel kapcsolatban is vannak negatív tapasztalatok.<br />
<br />
A tavalyi évre - nem az olcsók közül - megbízott könyvelő iroda szó szerint egyetlen bevallást nem tudott beadni hibátlanul. Amikor kiderül az újabb hiba lapítanak. 3 hónapig javították a tavalyi áfa bevallásokat...<br />
<br />
Azt gondolom a vállalkozóknak kötelező! elsajátítani a könyvelés alapismereteit, mert aki nem tudja ellenőrizni a könyvelőt az a vakszerencsére bízza magát.<br />
<br />
A másik, hogy a könyvelő - sajnos tíz éves tapasztalat 3 könyvelővel - nem feltétlen azt a tanácsot adja ami a vállalkozásnak jó, hanem első körben a saját pénztárcáját nézi. Lehet-e többet kérni ha valamit valamilyen irányban változtatunk, lehet-e valamilyen munkát megspórolni és a legfontosabb, hogy a saját informatikai rendszerét, szoftvereit ne kelljen fejleszteni - pénzért végképp ne, de ha nem igényel ráfordítást akkor se, nehogy valami fejlődés csökkentse az elvégzendő munka mennyiségét, vagy bármi bonyodalmat okozzon.<br />
<br />
Nagyon, nagyon lassan fejlődik ez a kultúra.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2018/02/22/5_ok_amiert_katasnak_nem_kell_konyvelo_vagy_megis/full_commentlist/1#c35950957
Válasz erre: 5 ok, amiért katásnak nem kell könyvelő (vagy mégis)
2018-10-10T11:32:03+02:00
2018-10-10T11:32:03+02:00
Nick-son
http://blog.hu/user/127575
Azt is hozzá kell tenni, hogy a valóságban az adminisztráció túl van bonyolítva.<br />
<br />
10 éve vállalkozok. Nem havi 5, hanem inkább 100 körüli összeget fizettem könyvelőknek, még 100% -ban elégedett nem voltam. Még ebben az árkategóriában is sok a hiba, a jajj nem működött a könyvelőprogram, bocs összeomlott a komplett számítógépes rendszerünk, most elhavaztunk, máskor meg véletlen rossz számokat küldtünk, mert a másik cég cuccaiból másoltuk ctrl+C ctrl-V -vel stb. 3 különböző könyvelő, könyvelő céggel van tapasztalatom és még nem volt olyan amelyiknek nem tudtam újat mondani. 2 NAV vizsgálat, másodiknál magam képviseltem magam.<br />
<br />
Azt mondom az egész adózás egy szándékosan túlbonyolított rendszerben van működtetve. Keresd meg, számítsd ki, valld be, fizesd be, közben az állam mossa kezeit, ő aztán semmiben nem segít. Minden a te dolgod, mindent te fizetsz és bármiben ha tévedsz akkor is te fizetsz.<br />
<br />
Kezdve ott, hogy a mai informatikai rendszerek birtokában nem lehet egy számlaszámra elutalni az összes járulékot...<br />
<br />
Amikor NAV számlázó van. Kisvállalkozó feltölti maszkoltan a bejövő számláit és a NAV programja látva minden számlát és adatot ki kellene köpjön egy számot amit el kell utalni. Itt kellene tartani. A vállalkozó meg csinálhatná a dolgát.<br />
<br />
Mindamellett mégis azt mondom aki kezdő vállalkozó az mindenképp menjen könyvelőhöz. Viszont mellette kerüljön képbe amennyire csak lehet, mert a könyvelő se mindenható hiába van kifizetve az ára. Tanulja meg a vállalkozó egész pontosan mit csinál a könyvelő, hogy tudja ellenőrizni. Szinte olyan színvonalon, hogy maga is tudja megcsinálni. Nem kell megcsinálnia, csak tudja.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2018/07/19/uzleti_tervezes_igy_fejleszd_nyeresegesre_vallalkozasodat_15_lepes_amivel_elered_hogy_barmikor_leugo_726/full_commentlist/1#c35554733
Válasz erre: Üzleti tervezés: így fejleszd nyereségesre vállalkozásodat – 15 lépés, amivel eléred, hogy bármikor leugorhass az Adriára vitorlázni, II. rész
2018-07-22T23:59:31+02:00
2018-07-22T23:59:31+02:00
prosequor
http://blog.hu/user/585727
Több lehetséges út van. Ügyfélkör szegmentálása, ki az, aki lenyel egy áremelést. A többletprofitból pl. tudsz automatizálni, így időd szebedul fel, amit eladhatsz, ha akarsz.<br />
<br />
Ha mindenképp alkalmazottban gondolkozol, lesz egy átmeneti időszak, amíg kb. annyi ügyfelet tudtok kiszolgálni, ami eleinte csakkitermeli az ő fizetését, majd ha jön még ügyfél, hasznot is hoz.<br />
<br />
Az is járható út, alvállalkozó partnereket keresel. A munkát ők végzik el, te pedig úgy árazod be, hogy ráteszel némi projektmenedzsment díjat, meg nyilván az alvállalkozó megspórolja az ügyfélszerzés költségét, ez részben, vagy egészben szintén a te profitod lehet.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2018/07/19/uzleti_tervezes_igy_fejleszd_nyeresegesre_vallalkozasodat_15_lepes_amivel_elered_hogy_barmikor_leugo_726/full_commentlist/1#c35548469
Válasz erre: Üzleti tervezés: így fejleszd nyereségesre vállalkozásodat – 15 lépés, amivel eléred, hogy bármikor leugorhass az Adriára vitorlázni, II. rész
2018-07-21T13:26:19+02:00
2018-07-21T13:26:19+02:00
Bórembukkk
http://blog.hu/user/847565
Érdekes és jól összefoglalt cikk. Kérdés, szolgáltatás esetében mivel érdemes kalkulálni. Pont most vagyok a matekozási fázisban, merre tovább. Ugye egyszemélyes vállalkozás esetén van egy határ, amit felett már nem tud az ember újabb munkát vállalni, ilyenkor vagy árat emel, vagy felvesz valakit, kiszervezi a munkát, vagy mindkettő. :) Itt hogyan és mivel lenne érdemes számolni.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/10/03/afa_netto_arbevetel_brutto_koltseg/full_commentlist/1#c25603003
Válasz erre: Áfa, nettó árbevétel, bruttó költség
2015-01-04T10:56:35+01:00
2015-01-04T10:56:35+01:00
Jamypokk
http://blog.hu/user/947147
Jó napot! <br />
<br />
KATA-s egyéni vállalkozóit szeretnék kiváltani kereskedelmi tevékenységre, alanyi ÁFA-mentességgel. Ilyenkor nekem is pl. egy nagykerből ÁFA nélkül adnak el (jelezvén, hogy kis adózó vagyok), vagy ki kell fizessem az ÁFÁ-t is, de én már anélkül adom tovább az árut?!?
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2014/03/18/vallalkozas_inditas_erthetoen/full_commentlist/1#c23854577
Válasz erre: Vállalkozás indítás - érthetően
2014-07-18T08:34:22+02:00
2014-07-18T08:34:22+02:00
ogreblog
http://blog.hu/user/758739
Szia Anita!<br />
Kicsit nyelvtannáci leszek.<br />
Az optimálisnak nincs fokozata.<br />
Ha szeretnél konkrét olvasottsági visszajelzést kapni a blogon megjelent cikkek sikeréről, használj töréspontot minden bejegyzésnél, és a teljes cikket továbblépéssel olvashassák a látogatók.<br />
Üdv.:<br />
Ogre
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2014/06/24/elektronikus_szamla_pdf-ben/full_commentlist/1#c23477383
Válasz erre: Elektronikus számla pdf-ben
2014-06-24T11:41:35+02:00
2014-06-24T11:41:35+02:00
Na Ez Az
http://blog.hu/user/834982
A kibocsájtó részéről valamilyen - utólag is ellenőrizhető -hitelesítés szükséges, mert a befogadó elég könnyen tudja módosítani a kapott számlát, amit ránézésre - pláne kinyomtatás után - nem is lehet észrevenni.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2014/04/24/vallalkozoi_alapismeretek_vallalkozoi_kepzes_vallalkozas_okosan/full_commentlist/1#c23105222
Válasz erre: Vállalkozói alapismeretek - vállalkozói képzés - Vállalkozás Okosan
2014-05-29T10:26:26+02:00
2014-05-29T10:26:26+02:00
madaritunde
http://blog.hu/user/869826
Szeretném megkérdezni ha kezdő egyéni vállalkozót 05.23.-i dátummal igazolt vissza az APEH, akkor a KATA hogy alakul erre az időszakra kell-e fizetni. Ilyenkor 8 napon belűl kell beküldeni a szükséges lejelentéseket?<br />
Köszönöm a választ.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2014/03/10/van_egy_uzleti_otletem_tenyleg_jo/full_commentlist/1#c22733307
Válasz erre: Van egy üzleti ötletem. Tényleg jó?
2014-04-30T03:48:31+02:00
2014-04-30T03:48:31+02:00
ha vállalkozóként a lehető legjobb tudásunk szerint megpróbálunk előrelátó módon működni, az valószínűleg igen.<br />
Válasz erre <br />
Ahhoz nem kell több oldalas terveket írogatni.<br />
Egyébként nekem is volt A,B,C és még ZS tervem is és még sem tudtam használni egyiket sem.Annyira rövid idő állt rendelkezésre.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2014/03/10/van_egy_uzleti_otletem_tenyleg_jo/full_commentlist/1#c22714297
Válasz erre: Van egy üzleti ötletem. Tényleg jó?
2014-04-27T12:48:15+02:00
2014-04-27T12:48:15+02:00
prosequor
http://blog.hu/user/585727
Miért lenne messze? Szinte mindegyik, üzleti tervvel kapcsolatos írásomban felhívom rá a figyelmet, hogy egy jó üzleti terv ugyan fontos, de se nem csodaszer, és legfőképpen nem egy kőbe vésett valami. Egy jó üzleti terv egy alapvetés, egy kiindulási pont. Elkészítésével egy adott vállalkozás éppen hogy még inkább fel tud készülni a várható változásokra, veszélyekre, kockázatokra. Természetesen lehet hivatkozni a rossz piacra, az értetlen ügyfelekre, a négy évszakra és a mindenkori kormányra. Ez azonban egész biztosan nem visz előbbre, ha vállalkozóként a lehető legjobb tudásunk szerint megpróbálunk előrelátó módon működni, az valószínűleg igen.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2014/03/10/van_egy_uzleti_otletem_tenyleg_jo/full_commentlist/1#c22706227
Válasz erre: Van egy üzleti ötletem. Tényleg jó?
2014-04-26T13:14:36+02:00
2014-04-26T13:14:36+02:00
Ezek az írások annyira szalonképesen és csinosan vannak megfogalmazva.<br />
Csak kár, hogy a valóságtól olyan messze van mint Makó Jeruzsálemtől.<br />
Eltervezhet egy vállalkozás amit csak akar, lehet hogy lesz is rá pénz, de még mindig van minimum 50 olyan körülmény, amivel nem számolt előre.<br />
A világ is elég gyorsan változik körülöttünk és a pénzügyi rendszerek is.Egyik nap még forint, másik nap már lehet hogy euro vagy netán aranygombokkal kell fizetnünk .És bár csak túloznék.<br />
Egy ennyire zavaros és gyorsan változó környezetben ember legyen a talpán aki üzleti tervet tud csinálni.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/09/13/jarulekfizetes_biztositasi_jogviszony_es_annak_ellenorzese/full_commentlist/1#c21356859
Válasz erre: Járulékfizetés, biztosítási jogviszony és annak ellenőrzése
2014-01-06T05:44:14+01:00
2014-01-06T05:44:14+01:00
Attila Fejszak
http://blog.hu/user/842534
Azt,hogy hol és meddig vagyok bejelentve az rendben van.Viszont az már kicsit felháborító,hogy nem tudom megnézni azt,hogy a járulékom be van fizetve vagy sem.A szolgálati időm az rendbe van.Mégis nem kapok nyugdíjat arra az időre ha nem érkezettbe járuléka munkáltatótól.Ha jól értelmezem akkor megint a 22-es csapdájába léptünk.Van is törvény meg nincs is
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/10/03/afa_netto_arbevetel_brutto_koltseg/full_commentlist/1#c21317848
Válasz erre: Áfa, nettó árbevétel, bruttó költség
2013-12-30T11:05:16+01:00
2013-12-30T11:05:16+01:00
prosequor
http://blog.hu/user/585727
Igen, csökkentik.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/10/03/afa_netto_arbevetel_brutto_koltseg/full_commentlist/1#c21295607
Válasz erre: Áfa, nettó árbevétel, bruttó költség
2013-12-25T14:22:58+01:00
2013-12-25T14:22:58+01:00
katiotleteknyomda
http://blog.hu/user/755544
Sok alvállalkozóm van. A tőlük kapott számlák az áfámat is csökkentik?
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/10/27/adovaltozasok_2013_penzforgalmi_afa/full_commentlist/1#c19047599
Válasz erre: Adóváltozások 2013 - Pénzforgalmi ÁFA
2013-02-14T14:40:20+01:00
2013-02-14T14:40:20+01:00
Szianita
http://blog.hu/user/585944
<a rel="nofollow" href="http://vallalkozas-okosan.blog.hu/2013/02/14/szamlazas_226">vallalkozas-okosan.blog.hu/2013/02/14/szamlazas_226</a>
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/12/06/munkahelyvedelmi_akcioterv_foglalkozasosztonzes/full_commentlist/1#c19045701
Válasz erre: Munkahelyvédelmi akcióterv - foglalkozásösztönzés
2013-02-14T11:42:21+01:00
2013-02-14T11:42:21+01:00
zimera
http://blog.hu/user/401222
Kérdésem lenne: miután a bedolgozói munka kikerült az egyéb munkavégzésre irányuló jogviszonyok közül, akkor most rendes munkaviszonynak számít-e? Ha igen, igénybe vehető-e a szocho kedvezmény a bedolgozói teljesítménybér esetén, akármilyen mértékű teljesítmény mellett is? Előre is köszünöm, ha valaki ebben kisegít. E
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/10/27/adovaltozasok_2013_penzforgalmi_afa/full_commentlist/1#c19032678
Válasz erre: Adóváltozások 2013 - Pénzforgalmi ÁFA
2013-02-12T21:49:44+01:00
2013-02-12T21:49:44+01:00
kerdesek05
http://blog.hu/user/280210
Sziasztok, mi ez az egyszerűsített készpénzfizetési számla 100euro/25e huf kötöttség?<br />
milyen esetekben valósul meg?<br />
annyi helyről hallottam már, hogy jó lenne pontosan tudni róla.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/11/29/fizetesi_meghagyas_447/full_commentlist/1#c18508857
Válasz erre: Fizetési meghagyás
2012-12-10T09:30:46+01:00
2012-12-10T09:30:46+01:00
Szianita
http://blog.hu/user/585944
Köszönjük az elismerést, sajnos sok negatív példával találkoztunk már, legtöbbször figyelembe se veszik a vállalkozások, ha kapnak ilyet, mert nem is tudják, hogy mit csináljanak vele, és akkor jön az inkasszó. Vannak, akik úgy gondolják, hogy mindenféleképpen szükséges az ellentmondás, és akkor csodálkoznak, hogy bírósági tárgyalás a vége, magasabb költséggel.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/11/29/fizetesi_meghagyas_447/full_commentlist/1#c18507595
Válasz erre: Fizetési meghagyás
2012-12-09T23:55:55+01:00
2012-12-09T23:55:55+01:00
surgeon
http://blog.hu/user/643200
Nagyon érdekes, és mindenre kiterjedő ismereteket nyújt az FMH eljárásról. <br />
Ügyvédként napi szinten foglalkozom fizetési meghagyással. <br />
Sajnálom, hogy a szerkesztő 1-2 példával nem színesítette.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/10/27/adovaltozasok_2013_penzforgalmi_afa/full_commentlist/1#c18360269
Válasz erre: Adóváltozások 2013 - Pénzforgalmi ÁFA
2012-11-22T09:57:52+01:00
2012-11-22T09:57:52+01:00
Szianita
http://blog.hu/user/585944
számlázó programmal előállított számláknál, ha nem azonnal készpénzben történik a fizetés, akkor a fizetési módot átutalással kell kiállítani<br />
készpénzes fizetési mód kizárólag akkor lehetséges, ha valóban készpénzben kifizetik<br />
pénztárgépbe akkor kell beütni, ha valóban meg is kapta a vállalkozás az összeget, hiszen a pénzmozgás akkor történt a valóságban,<br />
addig mint kifizetetlen tétel, a követelések között kell nyilvántartani
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/10/27/adovaltozasok_2013_penzforgalmi_afa/full_commentlist/1#c18352722
Válasz erre: Adóváltozások 2013 - Pénzforgalmi ÁFA
2012-11-21T10:28:59+01:00
2012-11-21T10:28:59+01:00
B. Peti
http://blog.hu/user/497467
<a href="http://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/10/27/adovaltozasok_2013_penzforgalmi_afa?fullcommentlist=1#c18344640" class="reply_nick_585944" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 18344640 );">@Szianita</a>: Számlázó programmal készült készpénz fizetési módú számlákról van szó. Van néhány olyan partner aki késve, sokszor heteket, akár egy hónapot is késve fizet.<br />
Akkor elég a pénztárgépbe akkor beütni amikor tényleg kifizette?
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/10/27/adovaltozasok_2013_penzforgalmi_afa/full_commentlist/1#c18344640
Válasz erre: Adóváltozások 2013 - Pénzforgalmi ÁFA
2012-11-20T11:30:21+01:00
2012-11-20T11:30:21+01:00
Szianita
http://blog.hu/user/585944
Ha átutalásos számla kerül készpénzben kiegyenlítésre, akkor feltétlenül kell róla pénztárbizonylat, aláírással ellátva, ez a bizonyíték, hogy a pénzátadás megtörtént.<br />
Ha egyszerűsített készpénzfizetési számla kerül kiállításra, az maga a készpénzt bizonyítja, hiszen azt csak a pénzmozgással egyidejűleg lehet kiállítani.<br />
De pénztárbizonylatot ilyenkor is lehet aláírni természetesen, ezt nem tiltja semmi.<br />
Aki számítógépes nyilvántartásban vezeti a pénztármozgást, annak nem kell külön a hagyományos pénztárbizonylatot kitölteni, de azt is lehet, ezeket a pénzkezelési szabályzatban kell szabályozni, ha a vállalkozás a számviteli törvény hatálya alá tartozik.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/10/27/adovaltozasok_2013_penzforgalmi_afa/full_commentlist/1#c18343979
Válasz erre: Adóváltozások 2013 - Pénzforgalmi ÁFA
2012-11-20T10:12:22+01:00
2012-11-20T10:12:22+01:00
B. Peti
http://blog.hu/user/497467
Akkor kell áfát fizetni amikor pénz is van, az jó. De gondolom a pénz beérkezését is le kell papírozni, ha kp számláról van szó.<br />
Ez bevételi pénztárbizonylalot jelent?
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/06/12/copy_paste_lexikon/full_commentlist/1#c16971586
Válasz erre: Copy - paste lexikon
2012-06-12T11:07:24+02:00
2012-06-12T11:07:24+02:00
prosequor
http://blog.hu/user/585727
<a href="http://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/06/12/copy_paste_lexikon?fullcommentlist=1#c16971563" class="reply_nick_50634" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16971563 );">@PikPok</a>: <br />
Este grand ópening. :)
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/06/12/copy_paste_lexikon/full_commentlist/1#c16971563
Válasz erre: Copy - paste lexikon
2012-06-12T11:05:05+02:00
2012-06-12T11:05:05+02:00
PikPok
http://blog.hu/user/50634
Legyetek üdvözölve a klubban!:)
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/04/01/gondolatok_vallalkozasrol_es_uzleti_tervezesrol/full_commentlist/1#c16267613
Válasz erre: Gondolatok vállalkozásról és üzleti tervezésről
2012-04-02T20:11:03+02:00
2012-04-02T20:11:03+02:00
prosequor
http://blog.hu/user/585727
<a href="http://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/04/01/gondolatok_vallalkozasrol_es_uzleti_tervezesrol?fullcommentlist=1#c16260225" class="reply_nick_50634" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 16260225 );">@PikPok</a>: <br />
Tapasztalataink szerint sokan odáig sem jutnak el. Pedig a vállalkozók jelentős része talán nem bukna bele vállalkozásába, ha kérne, elfogadna, és leginkább megfogadna tanácsot. Megkérdezne egy könyvelőt, mennyi az a minimális közteher, amit akkor is fizetni kell, ha havonta egy forint bevétel sincs, hogyan tartható rendben a cég adminisztrációja, könyvelése. Egy konzultáció legalább alapszintű üzleti tervezésről, üzletvitelről. Úgyszintén arról, amit csinál, szolgáltat, ki fogja megvenni, honnan fogja tudni, hogy az illető vállalkozás egyáltalán létezik. <br />
Ahhoz, hogy egy vállalkozás működjön, ezek mind egyforma fontossággal bíró dolgok. Olyan ez, mint egy asztal, mindegy, melyik lábát szedjük ki, onnantól az asztal használhatatlan.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/04/01/gondolatok_vallalkozasrol_es_uzleti_tervezesrol/full_commentlist/1#c16260225
Válasz erre: Gondolatok vállalkozásról és üzleti tervezésről
2012-04-02T10:26:15+02:00
2012-04-02T10:26:15+02:00
PikPok
http://blog.hu/user/50634
Én a problémát abban látom, hogy odáig talán eljutnak a vállalkozások, hogy kalkuláltatnak valamit a könyvelővel - lásd kötelezettségvállalás, hitel stb. - de a marketinges egyrészt be se lép a képbe, másrészt nagyjából úgy lép be a képbe, hogy "na itt ez a valami, tessék eladni". És az üzleti tervezés során a marketinges nem inputot ad (mégis, mibe kerül egy reklámkampány), hanem a végeredményt tálalják neki, és azt a semmire se elég büdzsét, amiből egyébként óriásit kéne durrantani.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/01/26/adozas_2012/full_commentlist/1#c15883409
Válasz erre: Adózás 2012
2012-02-20T23:47:09+01:00
2012-02-20T23:47:09+01:00
prosequor
http://blog.hu/user/585727
<a href="http://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/01/26/adozas_2012?fullcommentlist=1#c15880612" class="reply_nick_390619" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15880612 );">@3dom'f'speech</a>: <br />
Ezt az LB állásfoglalást mi is olvastuk. Áttanulmányoztuk ismételten a Gt-t, különös tekintettel arra, hogy betéti társaság kültagja is jogosult lehet (!) üzletvezetésre, amennyiben a társasági szerződés erről rendelkezik, és mint ilyen, innentől kezdve a beltaggal, mint ügyvezetővel létesíthet munkaviszonyt. A törvény vonatkozó soraival ki fogjuk egészíteni honlapunk tartalmát.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/01/26/adozas_2012/full_commentlist/1#c15880612
Válasz erre: Adózás 2012
2012-02-20T19:31:29+01:00
2012-02-20T19:31:29+01:00
3dom'f'speech
http://blog.hu/user/390619
Nem kötekedni szeretnék, de a LB 3/2003 PJE határozata nem biztos, hogy érvényes még (véleményem szerint nem), mert az a korábbi Gt.-re (1997. évi CXLIV. törvény) hivatkozott, azt pedig azóta felülírta a 2006. évi IV. törvény, különösen pedig annak 22. § (3) bekezdése, amint az az Önök által hivatkozott NAV állásfoglalásban szerepel is (<a rel="nofollow" href="https://docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:NnW_p4a7jn0J:konyv-vizsgalat.hu/ugyvezeto.doc+apeh+%C3%A1ll%C3%A1sfoglal%C3%A1s+A+vezeto+tiszts%C3%A9get+-+ha+a+t%C3%A1rsas%C3%A1gi+szerzod%C3%A9s+elt%C3%A9roen+nem+rendelkezik+-+nem+l%C3%A1thatja+el&hl=hu&gl=hu&pid=bl&srcid=ADGEEShpV_w9qEfQGZXi4GANMKUxzzCIbI4uaTtp7uZwEIM36YCavRdqtsXtp-XkS5Y1F4QHaURBQAtHfRNG3f4uEDSOKBsYJeQMaeLohxtjaBWN7o8b9CDjkxKMQ4SAfB7xDVFN_uwr&sig=AHIEtbRpqvv8QrtPJeyG7RaJ3AtqdgwueQ)">docs.google.com/viewer?a=v&q=cache:NnW_p4a7jn0J:konyv-vizsgalat.hu/ugyvezeto.doc+apeh+%C3%A1ll%C3%A1sfoglal%C3%A1s+A+vezeto+tiszts%C3%A9get+-+ha+a+t%C3%A1rsas%C3%A1gi+szerzod%C3%A9s+elt%C3%A9roen+nem+rendelkezik+-+nem+l%C3%A1thatja+el&hl=hu&gl=hu&pid=bl&srcid=ADGEEShpV_w9qEfQGZXi4GANMKUxzzCIbI4uaTtp7uZwEIM36YCavRdqtsXtp-XkS5Y1F4QHaURBQAtHfRNG3f4uEDSOKBsYJeQMaeLohxtjaBWN7o8b9CDjkxKMQ4SAfB7xDVFN_uwr&sig=AHIEtbRpqvv8QrtPJeyG7RaJ3AtqdgwueQ)</a>
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/01/26/adozas_2012/full_commentlist/1#c15880489
Válasz erre: Adózás 2012
2012-02-20T19:22:42+01:00
2012-02-20T19:22:42+01:00
3dom'f'speech
http://blog.hu/user/390619
Tisztelt prosequor!<br />
<br />
A NAV honlapján megtalálható egy tájékoztató (<a rel="nofollow" href="http://apeh.hu/data/cms219375/12_A_tarsas_vallalkozasok_...pdf)">apeh.hu/data/cms219375/12_A_tarsas_vallalkozasok_...pdf)</a>, melyből az tűnik ki, hogy az ügyvezetőt mindenképpen - tehát akkor is ha nem tagja a vállalkozásnak - társas vállalkozónak szeretnék minősíteni (kivéve a munkaviszony esetét, leegyszerűsítve). Ez különösen a 6. oldalon elhelyezkedő táblázat tanulmányozásakor szembeszökő, ahol nem "tag vezető tisztségviselő"-ről, hanem általában a "vezető tisztségviselő" van szó. Beszéltem az ügyfélszolgálattal is, hogy esetleg nem téves-e a tájékoztató, de ott megerősítették, hogy nekik ez az értelmezésük, mert így kapták a központi útmutatást. Felhívtam a figyelmet arra, hogy a törvényben nem ez szerepel, erre a szokásos ügyfélszolgálati hebegés-habogás volt a válasz és visszatértünk arra, hogy ők ezt az iránymutatást kapták meg az értelmezés tekintetében.<br />
<br />
Most vettem észre, hogy időközben kiegészítették a cikküket, ezért, a pontosság kedvéért az alábbi az a mondatuk, amellyel egyetértek a törvény betúje szerint, de aminek ellentmondónak tűnik a NAV értelmezése:<br />
"A megbízásos jogviszonyban történő vezető tisztség ellátása csak a társas vállalkozáson kívül álló személy (nem tag) vonatkozásában lehetséges."
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/01/26/adozas_2012/full_commentlist/1#c15783904
Válasz erre: Adózás 2012
2012-02-10T15:21:24+01:00
2012-02-10T15:21:24+01:00
prosequor
http://blog.hu/user/585727
<a href="http://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/01/26/adozas_2012?fullcommentlist=1#c15771916" class="reply_nick_390619" onclick="javascript:if ( typeof followCommentReply != 'undefined' ) return followCommentReply( 15771916 );">@3dom'f'speech</a>: <br />
Köszönöm észrevételét. Mielőtt ezt a tartalmat elkészítettük, más adótanácsadókkal és adójogásszal is egyeztettünk, eléggé egybehangzó álláspontjuk szerint a törvény szövege egyértelmű, sajnos a NAV ettől értelmezheti ellentétesen a dolgot. Amennyiben mód van rá, ha honlapunkon található elérhetőségünkre megírná az eset körülményeit, abból talán kiderülhetne, mi okozhatta a hatóság eltérő jogértelmezését.
https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2012/01/26/adozas_2012/full_commentlist/1#c15771916
Válasz erre: Adózás 2012
2012-02-09T13:30:29+01:00
2012-02-09T13:30:29+01:00
3dom'f'speech
http://blog.hu/user/390619
Tisztelt prosequor!<br />
<br />
Jelezni szeretném, hogy elviekben egyetértek az Ügyvezető jogviszonya (<a rel="nofollow" href="http://www.vallalkozas-okosan.hu/ugyvezeto_jogviszonya)">www.vallalkozas-okosan.hu/ugyvezeto_jogviszonya)</a> cikkükben foglalt utolsó megállapítással, mert a törvény szövege így értendő, a NAV viszont ennek ellenkező módon értelmezi a dolgokat.<br />
<br />
Üdvözlettel: