Az elképzelések szerint 2012. július 1.-jétől bevezetésre kerül a "telefonadó", hivatalos nevén a távközlési adó. A tervezett adót a telefonhívások, SMS és MMS küldése esetén kell fizetni.
A jelenlegi elképzelések szerint a telefonadó mértéke megkezdett hívásonként percenként 2 forint, és ugyanennyi minden elküldött SMS és MMS után. A fizetendő adó mértéke lakossági hívószám esetén maximum 700 forint havonta, céges hívószám esetén hívószámonként maximum 2500 forint. A törvénytervezet szerint a fizetendő adó mértékét a telefonszolgáltatóknak kell megállapítani és befizetni.
Bár a szolgáltatók között elvileg árverseny van, a tapasztalatok sajnos azt mutatják, ilyen esetekben a cégek megtalálják a módját, hogyan tudják a plusz adó miatti többletkiadásukat a fogyasztókra hárítani.
Biztos sokakban felmerül a kérdés, hogy mit tegyenek, hogy az amúgy is esetlegesen nehézségekkel küzdő vállalkozásának terhei ne növekedjenek tovább. Olyan vállalkozásoknál, ahol több a "helyhez kötött" készülék, megoldást jelenthet a Skype használata, segítségével a telefonforgalom egy része bizonyára kiváltható. Akiknél a Skype használata nem megoldható, viszont a vállalkozás többségében okostelefonokat használ, számukra alternatíva lehet a Viber használata.
Mi is az a Viber?
A Viber egy olyan alkalmazás, amivel internet alapon lehet telefonálni, chatelni. Leginkább egy mobilos környezetre optimalizált Skype-hoz lehet hasonlítani. Aki telefonjára telepíti a Vibert, akár wifis, akár 3G-s kapcsolat esetén (természetesen díjcsomagtól függően) a normál percdíjaknál lényegesen olcsóbban beszélhetnek.
A Viber használatáról, letöltéséről, telepítéséről ezen a linken olvashatnak bővebben.