Message Us

Vállalkozás okosan

Hiánypótló írások üzleti tervezésről. Vállalkozói pénzügyekről, árképzésről, adózásról. Elmondjuk, ötletedet hogyan váltsd forintokra. Minden a fenti témákról, amire vállalkozásodnak szüksége van. Érthetően, emberi nyelven. Hívj bátran a 0620-413-1281 számon, vagy írj a vallalkozas@vallalkozas-okosan.hu címre!

Igen, szeretném, hogy ötletemből forint legyen!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy megtudd, hogyan! Tervezzük, és csináljuk meg együtt üzletedet!

Vállalkozásodról írok érthetően és szórakoztatóan. 


Vállalkozás okosan a Facebookon

Az egyre népszerűbb üzleti modell a válság ellen is hatékony

2020.11.06. 17:10 prosequor

 

Vendégposzt

A cikk szerzője Bártfai Balázs. Balázs online sorozatvállalkozó. 13 éve kezdett az egyik legnehezebb piacon. Ma már több, mint 4000 céges ügyfele van.

Nem oktatja, hanem gyakorlatban használja a marketinget automatizálást: https://www.elofizetesesklubtagsag.hu/vallalkozas-okosan.html

2017-ben jelent meg sikerkönyve, A tartalommarketing a gyakorlatban, amiben megmutatja, hogyan lesz zseniális a marketinged úgy, hogy egyre kevesebbet kell foglalkoznod vele.

2018-ban indította el a SalesForm rendelés automatizáló platformot.

Imádja az automatizmusokat, saját bevallása szerint is megszállott rendszerépítő.

 

A 17. században indult el ez az üzleti modell. A könyv és folyóirat kiadóknak volt benne úttörő szerepe. Ma már számtalan vállalkozás és weboldal használja.

Az üzleti modell lényeg, hogy a termékek vagy a szolgáltatások külön-külön értékesítése helyett egy időszakos előfizetés (heti, havi, éves) keretében kínálnak hozzáférést.

Így az egyszeri eladást felváltja egy ismétlődő értékesítés, ami elősegíti a márkahűség kialakulását is.

 

Az előfizetés a jövő!

A Global Banking & Finance review felmérése szerint (2019-ben) a megkérdezett üzletemberek 70% gondolta úgy az előfizetés lesz a kulcs a vállalatuk fejlődéséhez.

Ezt tapasztaljuk 2020-ban itthon is. Az online hirdetési rendszerek terjedésével egyre drasztikusabban növekszik a reklám költség és ezzel arányosan növekszik az új ügyfelek megszerzésének költsége.

ugyfel-megszerzesi-koltseg_vallalkozas_okosan.jpg 

A vállalkozások számára a túlélést jelenti, hogy egy új vevőt képesek-e márkahű vevővé alakítani és újra értékesíteni a számukra. 

vallalkozas_okosan_hirlevel.jpg

 

Igen, szeretnék helyes tervezéssel több pénzt keresni vállalkozásomból! Érdekel, hogyan!

Ezért feliratkozom a hírleveletekre!

 

 

 

Miért éppen most hódít az előfizetés, ha már a 17. században létező üzleti modellről van szó?

Ennek oka a technológiai fejlődés. Ma már az előfizetés az interneten keresztül is megtörténhet bankkártyás fizetéssel anélkül, hogy a vevő és az eladó találkoznának.

Az online bankkártyás fizetés ma már lehetővé teszi Magyarországon is a recurring fizetést, ami azt jelenti, hogy a vevő engedélyt adhat a bankkártyája rendszeres terhelésére.

Mindezt teljesen biztonságos és kontrollált formában. A bankkártyás fizetést 45 napig egyoldalúan visszavonhatja, ez a chargeback funkció. Illetve az előfizetést egyetlen kattintással lemondhatja.

Az előfizetés így biztonságos és kényelmes a vevő számára és sok esetben még pénzt is takarítanak meg vele. Az előfizetés előnyös a vállalkozások számára, mert kiszámítható, állandó bevételre tesznek szert és növelik a márkahűséget.

 

egyre-tobb-bevetel_vallalkozas_okosan.jpg

 

Az előfizetéses modell általában növeli az eladások számát is, mert az ügyfelek ragaszkodnak a szolgáltatáshoz és így az élettartam alatt többet költenek a vállalkozásnál, mint az egyszeri vásárlásod modellben.

A modell Amerikában igen népszerű, egy átlagos fogyasztónak 12 előfizetése van. Itthon a megfelelő és könnyen elérhet technológia hiánya akadályozta a terjedését.

Ennek az űrnek a betöltésére vállalkozik a SalesForm platform, ahol egyetlen gomb elhelyezése a weboldalon lehetővé teszi bármely vállalkozás számára az előfizetéses modell bevezetését.

 

Milyen technikai megoldásokkal és költségekkel kell számolni?

Az előfizetéshez elsősorban online bankkártya elfogadási jogosultság szükséges. Ezt sok bank ecommerce szerződésnek is hívja.

A bankkártya elfogadás szükséges ahhoz, hogy a vállalkozásnak lehessen online, bankkártyával fizetni. A szerződésnek egyszeri csatlakozási díja van, ami 30 000 Ft + áfa - tól 50 000 Ft + áfa összegig terjed.

Az egyszeri csatlakozási díjon felül tranzakciós jutalékot számol fel a bank, de nem vár el forgalmat. A tranzakciós jutalék, forgalomtól függően 2% - 1,1% + Áfa összegig terjedhet.

Ha megvan a bankkártya elfogadási szerződés, akkor érdemes szerződést módosítani és az ismétlődő (recurring) fizetési jogosultságot megigényelni. Ennek nincs plusz díja.

Mivel az ismétlődő fizetés kiemelt kockázatú fizetési mód, azért a vállalkozásokat alapos kockázat elemzésnek vetik alá a bankok.

Az ismétlődő fizetéshez bevezetéséhez az OTP SimplePay vagy a CIB bank megoldását javasoljuk. Kipróbált és jól teljesít mindkettő.

A szerződést követően egy kupac kódot adnak, amiből a vállalkozásnak kell kialakítania a fizetési rendszerét. Az egyedi fejlesztés ára milliós nagyságrend és akár egy évig is eltarthat.

A másik megoldás, hogy kész rendszereket választunk, mint a SalesForm platform vagy olyan fizetős pluginek, amivel egy Woocommerce áruház felruházható az ismétlődő fizetéssel. A fizetős plugin 50 000 Ft + áfa.

Ezután szükséges még egy online számlázó program, ami képes a befizetésekről automatikusan NAV kompatibilis számlát kiállítani és kiküldeni azt e-mailben.

A két legelterjedtebb megoldás a szamlazz.hu és a billingo.hu. (A jobb ügyfélszolgálat, és a szélesebb körű integrációk miatt mi az utóbbit javasoljuk). A számlázásnak az éves díja 12 000 Ft + áfa tól 15 000 Ft + áfa -ig terjed.

Ezután már csak egy hozzáértő informatikus kell, aki az egészet összehangolja és működésre bírja. A cél, hogy a bankkártyás fizetés után megtörténjen a számlázás, és a következő időszakban pedig megtörténjen az automatikus újraterhelés és a számlázás.

Vagy előfizethet a szolgáltatásunkra és elegendő egy rendelés gombot elhelyeznie a weboldalán - mondta Bártfai Balázs a SalesForm.hu alapító tulajdonosa.

 

Milyen ismert előfizetéses modellek terjedtek el?

SaaS: Szoftver mint szolgáltatás

A Software as a Service lényege, hogy a felhasználók az interneten keresztül kapcsolódnak az alkalmazáshoz és így használják azokat.

  • MailerLite - hírlevélküldő
  • Shopify - bérelhető webáruház
  • Dropbox - virtuális pendrive

 

Ismert nagy márkák

Több ismert szoftver forgalmazó állt át az egyszeri licensz kulcs értékesítésről az előfizetéses modellre

  • Adobe
  • Microsoft

 

Streaming szolgáltatók

Talán ez a legismertebb és a legelterjedtebb a fogyasztók körében

  • Spotify - online zenetár
  • Netflix - mozi az otthonodban

 

Havi előfizetéses dobozok

Ez most legnépszerűbb e-kereskedelmi modell. A vevő minden hónapban automatikusan megkapja a vásárolt terméket.

  • Dollar Shave Club - borotva előfizetés. 1 milliárd $ -ért vette meg az Unilever
  • Stitch Fix - Személyre szabott divattanácsadással kombinált ruházati előfizetés
  • Japan Candy box - Havi meglepetés doboz fura japán édességekkel

 

Előfizetése klubtagsági oldalak

A közösségek, az oktatás és a fogyasztói klubok modern “piactere”. Az előfizetése klubok olyan zárt felületek, ahol a résztvevők általában oktatásban vesznek részt, de néha csak a közösséghez tartozásért csatlakoznak a klubhoz.

A tudásátadás kombinálva a közösségi élménnyel. Sok esetben a tagság egy új képesség vagy tudás elsajátítására, mentorlására szolgál, de egyre több olyan előfizetéses klub van, ahol a tagok egy adott termék használatát tanulják és speciális kedvezményeket kapnak mellé.

  • Marketing és vállalkozói klubok
  • Zene, nyelv, programozást tanulók klubja
  • Borkedvelők klubja, bórkostolási tanfolyammal és havi borcsomaggal
  • Fitness vagy Jóga tanulói klubbok
  • Film és könyv rajongói klubok
  • Fodrász, festő, kézműves oktatásokra szerveződő előfizetéses klubbok
  • Ügyvédi szolgáltatás előfizetéses klubtagsági formában (DAS)
  • Autómentési szolgáltatás klubtagsági formában
  • Vásárlói klubok

 

Az előfizetéses klubtagsági oldalak a lehetőséget tárházát nyitják meg vállalkozásod előtt. Csak a fantázia és az üzleti terv szabhat határt a fantáziádnak.

Most érdemes belekezdeni! Ehhez ajánlunk egy most indul egy online élő képzést, ami segít megépíteni az első, vagy a következő előfizetéses klubodat a népszerű WordPress honlapszerkesztő rendszer használatával.

A teljes tematikát és a részleteket ezen a linken éred el: Előfizetéses klubtagság építő Mesterkurzus.

  

Ha tetszett, amit olvastál, kérlek, oszd meg, vagy küldd el ismerősödnek, akinek szintén hasznos olvasmány lehet!

Ha nem akarsz lemaradni következő bejegyzéseinkről, csatlakozz Facebook-oldalunkhoz, vagy lépj be Facebook-csoportunkba!

Ha szívesebben nézel videókat, iratkozz fel Youtube csatornánkra: https://www.youtube.com/subscription_center?add_user=szianita 

 

Szólj hozzá!

Címkék: előfizetés üzleti tervezés üzleti modell üzleti terv

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozas-okosan.blog.hu/api/trackback/id/tr8116274918

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása