Message Us

Vállalkozás okosan

Hiánypótló írások üzleti tervezésről. Vállalkozói pénzügyekről, árképzésről, adózásról. Elmondjuk, ötletedet hogyan váltsd forintokra. Minden a fenti témákról, amire vállalkozásodnak szüksége van. Érthetően, emberi nyelven. Hívj bátran a 0620-413-1281 számon, vagy írj a vallalkozas@vallalkozas-okosan.hu címre!

Igen, szeretném, hogy ötletemből forint legyen!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy megtudd, hogyan! Tervezzük, és csináljuk meg együtt üzletedet!

Vállalkozásodról írok érthetően és szórakoztatóan. 


Vállalkozás okosan a Facebookon

Digitális vállalkozás megoldások - Quick

2020.08.05. 00:14 prosequor

2020 július elsejétől kötelező az online számla-adatexport a NAV irányába. Erre ráépülve egy sor olyan digitális újdonság jelent meg, amely hozzásegít vállalkozásod könyvelési, és pénzügyi folyamatainak automatizálásához, meggyorsításához.

Blogunkon ezért egy cikksorozatot indítottunk, amelyeket elovasva megismerheted ezeket az újdonságokat.

1. rész: https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2020/06/17/vallalkozas_okosan_digitalisan

2. rész:https://vallalkozas-okosan.blog.hu/2020/07/03/regen_minden_jobb_volt_ezert_ne_legyel_21_szazadi_konyvelo_vallalkozo 

 

Quick

Vendégcikk, a cikk szerzője: Kristó Zoltán.

Zoli a Meyer&Levinson Kft partnereként elsősorban kkv-k számviteli, adózási és szervezetfejlesztési területeiért felelős.

Szabadidejében szívesen ad elő digitalizációs témákban egyetemeken, szakkollégiumokban és könyvelői konferenciákon.

Emellett a Meyer & Levinson digitális lábának - a Riport Applications Kft.-nek is ügyvezetője. 

A Riport Applications Kft az elmúlt években számos számviteli-pénzügyi digitalizációs szolgáltatást fejlesztett. Ezek célja a tanácsadási munka digitalizálása, és a könyvelők, és ügyfeleik hatékonyabb együttműködésének a támogatása.  

vallalkozas_okosan_quick.JPG

A QUiCK-sztori

A történet lassan két éve kezdődött. 20-30 vállalkozó számára elérhetővé tettük a QUiCK számlaiktató rendszer első verzióját. Ők fél éven keresztül úgynevezett “zárt bétában”, ingyen használták az első verziót. Cserébe a QUiCK csapata rengeteg hasznos információt, visszajelzést kapott a fejlesztéshez.

A program alapja egy OCR alapú “számlakép-felismerő” alkalmazás volt. Ezt már a béta előtt másfél évvel, használni kezdte egy budapesti könyvelőiroda a szállítói számlák gyorsabb feldolgozására. A karakterfelismeréshez a Google OCR technológiáját hívtuk segítségül. A könyvelési algoritmusokat pedig egy, a fejlesztő csapathoz tartozó fizikus írta meg. (Ez utóbbit mi úgy hívjuk: autoscan. Ez az a programkód, mely a felismert karakterekből könyvelési információkat gyárt) 

Az alapok tehát megvoltak. Ezekre - mint egy karácsonyfára - az elmúlt két évben kkv specifikus díszeket akasztottunk. Olyanokat, melyek a való világból, a leendő későbbi felhasználóktól: kisvállalkozások visszajelzéseiből származtak. 

Szólj hozzá!

Címkék: cash flow Pénzügy Vállalkozás Quick Digitalizáció

Így tarthatsz tréninget, tanfolyamot 2020-ban

2020.07.18. 18:19 prosequor

 

Szerző: Hajnerné dr. Horváth Barbara, a HHB Consulting Kft. ügyvezetője. Jogász, közgazdász, adótanácsadó, mérlegképes könyvelő.

Mára közel 500 vállalkozás GDPR felkészítését végezte el. Weboldalak jogi megfeleltetésével, jogi-, gazdasági tanácsadással foglalkozik.

Így tarthatsz oktatást, képzést, tréninget 2020. szeptember 1. után

Megváltozott a 2013. évi LXXVII., a felnőttképzésről szóló törvény. Ez a változás új kötelezettségeket ró a vállalkozásokra. A változások érintik mind a szakképzést, mind a felnőttképzést.

Talán a legfontosabb változás, hogy az eddig szabadpiaci szolgáltatásként végzett képzésekre is vonatkozik majd a felnőttképzési törvény.

Ez azt jelenti, hogy mostantól minden, akár végzettséget nem biztosító, általad piaci alapon szervezett bármilyen tréninget, képzést is be kell jelenteni az államigazgatási szervnek, és számos előírás vonatkozik majd rájuk.

Felnőttképzést csak kétféleképpen lehet majd folytatni: vagy bejelentés, vagy engedély alapján, azaz a tevékenység bejelentés vagy engedélyköteles lesz.

 

Mi a felnőttképzés?vallalkozas_okosan_felnottkepzes.JPG

Felnőttképzésnek minősül a szakképzés és a szervezett célirányos kompetenciakialakításra és kompetencia-fejlesztésre irányuló, szervezetten megvalósuló oktatás és képzés is. Ez utóbbi kategóriába szinte minden tanfolyam, workshop beletartozik.

Ezek az új rendelkezések tehát minden vállalkozóra, így rád is vonatkoznak, ha olyan szervezett oktatást, képzést tartasz, melyek bizonyos képességek, készségek fejlesztését célozzák.

A közösségi oldalakon ismét rengeteg tévhit él, többek között az is, hogy a képzés elnevezésétől függ, hogy vonatkoznak-e rá az új rendelkezések. Ez nem így van, teljesen mindegy, hogy képzésnek, workshopnak, vagy bármi másnak nevezed szolgáltatásodat.

Akár egy kézműves workshopra, akár vállalkozók adózási, marketing, vagy pénzügyi képzéseire gondolunk, ezek mind bejelentési kötelezettség alá tartoznak majd, hiszen céljuk éppen az, hogy olyan ismereteket adjanak át, melyek bizonyos készségeket, képességeket fejlesztenek. 

Szólj hozzá!

Címkék: Vállalkozás Vállalkozásfejlesztés vállalkozói képzés GDPR

Régen minden jobb volt: ezért NE legyél 21. századi könyvelő (vállalkozó)

2020.07.03. 10:38 prosequor

(Figyelem! A cikk első fele iróniát nem csak nyomokban tartalmaz. Ha reménytelenül hópihének tartod magad, kérlek, ne is olvass tovább. Ha mégis, és találva éreznéd magad, biztosan nem személyes.  Én sosem láttam hasonlót, egy haverom mesélte, hogy a leírt dolgok tényleg léteznek. –Gyuri- )

 

Régen minden jobb volt. Kivéve azt, ami akkor is szar volt. Mivel nem tudtuk, hogy szar, ezért örültünk neki, hogy valójában milyen jó.

 

Vállalkozás régen, és most

Régen vállalkozni is jobb volt.

Mivel nem igazán volt verseny, lehetett szép kényelmesen csinálni. Ami jó volt 5 éve, jó volt akkor is, meg jó lesz az úgy 5 év múlva is. Meg most is, csak már nem nagyon, de mivel régen minden jobb volt, teljesen felesleges haladni a korral.

Ott volt a kiváló, tuti üzembiztosan működő kockás papír. Meg a jó kis kézzel macskakapart, izé, elnézést, írt számlatömbök. Amikor határidő volt (esetleg egy kicsit le is járt már, de ki számolja azt), az egész paksamétát beleborítottad egy nagy teherbírású nejlonszatyorba, és elzarándokoltál vele a könyvelődhöz. 

Ha találtál olyan könyvelőt, akinek volt OKJ-s kódfejtő végzettsége (ahh, régi szép idők), akkor –bár elment vele némi ideje-, valahogy kibogarászta, melyik számládon mi szerepel, mit vettél, mit adtál el. Ha egy nyugodtabb szakembert fogtál ki, csak mérsékelten csuklottál közben te, vagy valamelyik rokonod.


Könyvelés régen, és most

Számláid sorba rakosgatása közben kiderül, egy, vagy több hiányzik. Könyvelőd felhív, közli ezt a tényt, te meg azt, hogy nem, te azokat is tuti odaadtad neki. Odamész, ezen elvitatkozok alkalmanként 10-20 percet, kölcsönösen felidegesítitek egymást, ez azért jó, mert ezzel is megspórolod néhány kávé árát. Igaz, közben pénzt is kereshetnél. Kiderül, pár számla csak elkeveredett, semmi gond, önellenőrizzünk.

Könyvelőd ismét belefoglalja a nevedet az esti imájába, ha mégsem, valamilyen kontextusban tuti megemlíti. Régen az esti is ima is jobb volt, ugye.

Közben zajlik az élet, rájössz, nem annyira jó, hogy valójában fogalmad sincs, merre vagy arccal előre, lövésed nincs, hogy vállalkozásod éppen hogy áll. Mivel érzed, ez így nem frankó (bár régen minden jobb volt!!!), innoválsz. A petróleumlámpa mellett most már egy Excelbe próbálod meg bepötyögni a mindenfélét.

De mit is? Tök jó lenne tudni.

Ezen újításodról egyebekben örömmel informálod könyvelődet. Egyben megkérdezed, mi lenne, ha a legfontosabb adatokat Excelbe berögzítve elküldöd neki a számlák mellé, de azt a választ kapod, hogy nem jó, mert a számlák nem férnek bele az internetbe, az Excel meg összegyűrődik a nagy teherbírású nejlonzacskóban.  

Igaz, ez a mit is régen sem a könyvelő dolga volt, de azért próbáljuk meg. A könyvelőd rövid úton közli, hogy amit most, azonnal szeretnél tudni, lövése nincs róla. Nem az ő hibája. Honnan a fenéből lenne képes megmondani, ha a hozzá szükséges információ talán majd 2 hónap múlva jut el hozzá. Hidd el, így neked se menne.

Eközben könyvelőd próbálja gatyába rázni azt az avantgárd papírinstallációt, amit könyvelési anyagként átadtál neki. Kicsit sokáig tart az időnként macskajátéknak használt számlákat olvasható állapotba hozni, beazonosítani. Szerencsés esetben a lényeges adatok, karakterek csak egész kis része olvashatatlan, így alig megy el idő anagramma-játékra. Innentől egyesével berögzíteni őket már ujjgyakorlat.

Még egy kis idő, és megvannak a várt adatok. Vagy nem.

Fanfárok, dobpergés, tűzijáték, március 27-én megtudtad azt, ami már január 10-én is késő lett volna. Kávé ismét nem kell (régen nem csak jobb, de olcsóbb is volt az élet), közlöd, az kizárt, nem lehet annyi, igaz, nem tudod, mi 3, ami 3, a könyvelőd viszont azt mondja, hogy pedig de.

Eközben a konkurencia (mivel halad a korral, és tudja, mit csinál), röhögve, két pofára zabál fel. Kiderül, hogy valójában már január 10-én csődben voltál, csak fogalmad sem volt róla. Ezért jobb híján március 27-én este felhívod a Retro Rádiót, és kérsz magadnak egy igen-igen szomorú nótát.

Közben szentségelsz, hogy régen minden jobb volt. Nem volt konkurencia, hálistennek Retro Rádió sem.

 

Digitalizáció - képzeld el a 21. századot!

Szólj hozzá!

Címkék: vállalkozás 2020 könyvelés pénzügyi tervezés on-line számla

Vállalkozás okosan, digitálisan

2020.06.17. 16:58 prosequor

Vállalkozó vagy? Képzeld el, hogy július 1. után mindent azonnal tudni fogsz cégedről!

Könyvelő vagy? Képzeld el, hogy július 1-től egy csomó időd felszabadul, mert mostantól a technika rengeteg dolgot megcsinál helyetted!

 

2020. július 1-től jön a kötelező számla-adatexport a NAV felé. Ez azt jelenti, hogy ettől az időponttól kezdve minden olyan számlát be kell küldeni a NAV erre a célra létrehozott rendszerébe, amelyet belföldi adóalanyok között állítottak ki.

A legfontosabbakat honlapunkon itt foglaltuk össze: https://www.vallalkozas-okosan.hu/online_szamla

Így ha magyar adószámmal rendelkező egyéni vállalkozó, vagy cég vagy, akkor ez a kötelezettség vonatkozik rád.

Az erre alkalmas számlázóprogramok –a NAV felületén történő külön regisztráció után- ezen kötelezettségednek automatikusan eleget tesznek. Kézi számla használata esetén ezt a feltöltést manuálisan kell elvégezned. Többek között ezért sem lesz érdemes a kézi számlázást erőltetned, legfeljebb tartalék lehetőségként tekints rá.

Az eddigi visszajelzések alapján sokan nem örülnek ennek a változásnak. Mind könyvelők, mind pedig vállalkozók között hallani olyan hangokat, hogy már megint egy újabb értelmetlen kötelezettség. Megint egy plusz ellenőrzés, meg vegzálás az állam részéről, megint meg kell tanulni egy új szoftver használatát. Tény, 100 éve lovas kocsin jártunk, internet sem volt, mégis megvoltunk, a mostani életünket mégis nehezen tudnánk így elképzelni.

Éppen ezért tekints úgy erre az új szabályozásra, mint egy új lehetőségre. Ugyanis sokkal többet jelent majd, mint csak egy új törvény, aminek eleget kell tenni.

Ha hajlandó vagy haladni a korral, július 1. után sokkal jobb lesz neked.

vallalkozas_okosan_automata_konyveles.jpg 

Digitalizáció – a jövő már itt van

A könyvelés eddig ismert módjának egyik legfőbb problémája a számlák berögzítésének, kontírozásának (főkönyvi számokkal történő ellátásának) és az azokon szereplő adatok ellenőrzésének időigényessége volt. Aki könyvelt, ha csak ki nem szervezte, magasabb hozzáadott értékű szolgáltatás nyújtása helyett egyszerű adatrögzítői szintű munkát végzett.

Nem létezett megbízható megoldás a számlák beolvasására, és azok tartalmának automatizált berögzítésére.

A másik nagy probléma az, hogy a könyvelés munkáját a vállalkozó, mint megbízó nem tudta ellenőrizni. Kénytelen volt úgymond bemondásra elhinni a könyvelésnek, hogy a munka rendben halad. Ezt legfeljebb utólag, a beadott bevallások elektronikus nyugtáin keresztül láthatta.

Szakmai csoportokban a könyvelők egy részénél elég erős ellenérzést láttunk, amikor ez a téma felmerült.

Álláspontjuk szerint a vállalkozó (megrendelő) kvázi bemondásra higgye el, hogy ők teszik a dolgukat, és őket ne ellenőrizgessék.

Tény, hogy eddig nehezen volt kivitelezhető, mostantól meglesz rá a lehetőség, erről egy kicsit később.

vallalkozas_okosan_hirlevel.jpg

 

Igen, érdekelnek az újdonságok, és szeretnék helyes tervezéssel, elemzéssel több pénzt keresni vállalkozásomból! 

Ezért feliratkozom a hírleveletekre!

 

Szólj hozzá!

Címkék: 2020 könyvelés digitalizáció pénzügyi tervezés online számlázás

Egyéni vállalkozás indítása, KATA alá bejelentkezés 2020

2020.05.28. 18:22 prosequor

Egyéni vállalkozás indítása - hogyan?

Ha vállalkozást indítanál, lehetőleg „jól”, nem leszel egyszerű helyzetben. Bár vállalkozásod indításához az interneten rengeteg információt találsz, ezeket szűrni kell. Ki kell válogatnod közülük a számodra fontosakat, és főleg hiteleseket. Érdemi segítségre sajnos azon hivatalos szervektől sem nagyon számíthatsz, akikkel találkozol majd vállalkozásod elindítása közben.

Azért olvasol most minket, hogy –nagyon helyesen- tájékozódj, mielőtt elindítod vállalkozásodat. Ez a bejegyzésünk ebben segít neked, összeszedtük benne az induláshoz szükséges legfontosabb alapinformációkat.

vallalkozas_inditasa_2020.jpg

Az elején tisztázzunk egy gyakori félreértést: a kata nem vállalkozási, hanem egy adózási forma!

Látszólag tök egyszerű: akár havi 1 milliót kereshetsz úgy, hogy 50.000 forinttal minden adó le van tudva. Látszólag.

Egyrészt azt az 1 milliót össze is kell szedni, plusz az apróbetű, mint mindenhol, itt is megvan. Attól, hogy itt nem kell költségelszámolással bajlódnod, azokat kifizetni ettől még ki kell. Ezért mindennemű tervezés nélkül ugyanolyan életveszély beleugrani, mint bármilyen más vállalkozásba!

És ha a kisadózást választod, azzal mindenképpen korlátlan anyagi felelősséggel járó vállalkozást veszel a nyakadba!

 

Mi kell hozzá, hogy vállalkozást indítsak?

Először is kell egy ötlet, hogy mit szeretnél csinálni: akár termékértékesítés, akár szolgáltatásnyújtás. Nézd meg, hogy ötleted piacképes-e? Lesz-e rá elegendő érdeklődés, meg fogják-e venni a termékedet, szolgáltatásodat? Ismerned, elemezned kell azt a piaci területet, ahová be szeretnél lépni. Már rengeteg kis üzlet, étterem, street-food, kézműves terméket előállító vállalkozás van. Fel kell mérned, hogy mit tudsz szebben, jobban csinálni. Azt is el kell tudnod mondani, hogy miért tőled vásároljanak. Ehhez ismerned kell célcsoportod problémáit, ezekre kell megoldást nyújtanod.

 

Végezz piackutatást

Mielőtt nekiállsz kattintgatni, hogy boldog egyéni vállalkozó legyél, várj egy kicsit. Nézz körül, mi a helyzet ott, ahol szeretnél eladni. Feltételezzük, hogy értesz az adott területhez, amire leendő vállalkozásodat alapozod. Tisztában vagy vele, miben vagy jobb, mint versenytársaid. Ez azonban önmagában kevés. Biztos, hogy a probléma létezik, amit megoldanál?

Biztos, hogy elegen megvennék a megoldásodat?

Ennek vizsgálatához rengeteg statisztika áll rendelkezésedre az interneten - KSH, nagy könyvvizsgáló cégek elemzései, üzleti portálok, stb. Nézz utána ezeknek, és próbáljuk magad elhelyezni az adott területen. Vizsgáld meg hasonló tevékenységű vállalkozások működését, kommunikációját, mint a tiéd.

 

Marketing

Az kevés, hogy te saját magadról tudod, hogy jó, és hasznos, amit csinálsz. Ezt vevőidnek is tudni kell, és el kell hinniük rólad. Meg kell győznöd őket, hogy téged válasszanak. Marketingstratégiád, és annak kivitelezése függ vállalkozásod tevékenységtől, anyagi lehetőségeitől.

Egy biztos: ma már elengedhetetlen az online megjelenés.
Ki kell tapasztalnod, hogy online megjelenésed hol történjen. Ez lehet saját, vagy bérelt honlap, vagy ingyenes blog, esetleg Facebook, google, vagy másfajta hirdetés. Ne szállj be a reménybizniszbe. Azt a hirdetési technikát, ha tőlem rendelsz, egy csapásra megváltozik az életed, azonnal sikeres és gazdag leszel napi 2 óra munkával, felejtsd el. Ezzel nem leszel hiteles, és az emberek hamar rájönnek, hogy becsaptad őket.

Adj értékes tartalmat, tájékoztatást, plusz hozzáadott értéket, szerezd meg leendő vásárlóid bizalmát. Ez az út lassabb és nehezebb, de hosszabb távon több, és biztosabb bevételt jelent.

 

Árazás

Rengeteg induló vállalkozó küzd azzal a problémával, hogy eleinte nem tudja jól belőni az árait. Elsőre jó közelítést jelenthetnek a konkurencia árai, de ez nem elegendő információ. Tudnod kell, hogy az általad alkalmazott vállalkozásodban mire lesz elég. Várható eladásaid mellett fedezi-e a felmerülő kiadásaidat, no meg azt a reménybeli profitot, amiért vállalkozásodat elindítottad?

Ha terméket értékesítesz, akkor beszerzési áraidat ismered. Piackutatást követően tisztában vagy vele, hogy az adott terméket kb. mennyiért tudod majd eladni. Azt pedig látod, hogy mennyiért adja a konkurencia.

Ettől te még simán lehetsz drágább, de akkor cserébe mondd meg, hogy miért kerül nálad többe az a dolog. Hosszabb garanciát adsz rá? Jobb terméktámogatást biztosítasz? Vállalsz pénzvisszafizetési garanciát?

Más a helyzet, ha szolgáltatsz majd. Indulj ki abból, hogy mennyi az a havi költség, ami működésedhez minimálisan szükséges. Állíts fel egy elméleti, 100%-os kapacitást arra az esetre, ha heti 5 napot, és napi 8 órát dolgozol (ez átlagban havi 22 napnak és 176 órának felel meg), akkor mi az a minimális óradíj, amivel vállalkozásod legalább nullán van. Mivel nem azért vállalkozol, hogy nullán legyél, hanem profitért, ennél magasabb óradíjat kell alkalmaznod.

A tervezésnél azt is vedd figyelembe, hogy a teljes időd jó, ha 60%-ában végzel ténylegesen bevételszerző tevékenységet. A többi elmegy üzletszerzésre, adminisztrációra, utazásra, stb.

Ha katás egyéni vállalkozóként szolgáltatást nyújtasz, nettó 3.000 ft/óra alatt egész egyszerűen nem éri meg vállalkozni. Ha pedig költségelszámolás szerint adózol, akár cégként, akár egyéni vállalkozóként, a szükséges minimális óradíjad ennek legalább a duplája kell, hogy legyen.

Ezeket a számokat nem a levegőből vettük: sok év tapasztalata, sok-sok cég matekjának a számolása, pénzügyi tervének elkészítése adta ki ezeket az értékeket.

Ettől függetlenül az elején biztosan belefutsz majd olyan munkába, ami ráfizetéses lesz. Mi is megtettük, más is megtette, te is meg fogod. Ha viszont előbb számolsz, és csak utána adsz árat, idővel tudni fogod, mi az az összeg, ami alatt nem szabad megmozdulnod.

 

Vállalkozásod költségei

Tudnod kell, hogy az induláshoz mennyi tőkére lesz szükséged. Utána meg kell becsülnöd, hogy mennyi lesz vállalkozásod működésének havi költsége. Ha bizniszed termékértékesítéssel foglalkozik majd, akkor kell induló készlet, és készleted fogyásának függvényében gondoskodnod kell annak pótlásáról. Ha növekedni kezd a vállalkozásod, lehet, hogy nagyobb üzletre, raktárra lesz szükséged, többet kell költeni fejlesztésre, több alkalmazottra lesz szükséged, ezeket az adatokat számszerűsítened kell.

Ezt a folyamatot hívjuk üzleti, és pénzügyi tervezésnek.

Vállalkozásindítás - 70 oldal az alapokról.

Összeszedtük neked a lényeget, ami az induláshoz kell. Tényszerűen, bullshitmentesen.

Ide kattintva kérd mini E-könyvünket.

 

Vállalkozási indítása, és adózási mód választása

Ha előzetesen mindent kiszámoltál, kalkuláltál bevételeket, terveztél költségeket, és a matek azt mondja, hogy érdemes belevágni, ekkor, és csakis ekkor szabad meghatároznod, hogy milyen vállalkozási formában és milyen adózással indítsd el vállalkozásodat. Hamarabb nem is tudod megalapozottan eldönteni.

A vállalkozási forma kiválasztása ugyan „csak” egy technikai lépés, ennek ellenére ne kapkodd el! Egyetlen rossz döntéssel éves szinten akár több százezer forintot húzol ki a saját zsebedből!

vallalkozas_okosan_hirlevel.jpg

 Szeretnél vállalkozásod indítása előtt, és utána is hasznos információkat kapni? Szeretnél értesülni az aktuális, téged érintő törvényi változásokról?

Ha igen, és ezeket első kézből, hiteles forrásból, egy 10. éve működő vállalkozásindítási, és üzleti tanácsadó cégtől szeretnéd megkapni, kattints, és iratkozz fel hírlevelünkre! 

 

Szólj hozzá!

Címkék: kata vállalkozás üzleti tervezés kisadózók tételes adója

10 kérdés, amikre tudnod kell a választ üzleti tervezés előtt!

2020.05.20. 13:25 prosequor

 

Pár hónapja előadásra készültem. Az előadás témája az volt, hogy egy üzleti ötlettől milyen lépések vezetnek egy működő bizniszhez. A prezentációhoz keresgéltem anyagot. Ekkor jött szembe a következő kép. Azonnal láttam, készülő előadásom egyik kulcseleme lesz.

revenue_duedil.JPG 

Az elkövető, a forrás: Chris Hopf. Érdemes őt Linkedinen követned, szakmai weboldala: pricingwire.com.

 

Ahogy a kép alján olvashatod: 10 lépés a skálázható, és folyamatos bevételért.

Ha erre a 10 kérdésre tudod a választ, mindent tudsz. Van üzleti modelled, avagy stratégiád, amire rá tudsz húzni egy valid üzleti tervet érdemi marketing- és pénzügyi tervvel. 

Akkor vállalkozás címszóval nem bekötött szemmel száguldasz majd be abba a bizonyos erdőbe.

 

Due Diligence – mit jelent,mire használd?

A kérdések fölött ott áll egy kifejezés: Revenue Due Diligence. Mit jelent ez, mi fán terem? Szó szerinti fordításban jelen szóösszetétel (nincs rá a magyar nyelvben meghonosodott, hasonló jelentéstartalommal bíró, adekvát kifejezés) azt jelenti, bevétel (tervezése) kellő gondossággal. Vagy kellő alapossággal.

A due diligence kifejezést eredeti értelmében főleg cégátvilágításkor, egy cégbe történő befektetés előtt, kicsit tágabb értelemben bármilyen fontos, egy vállalkozás életét hosszabb távon, stratégiailag meghatározó döntés előtti vizsgálódáskor, mérlegeléskor használjuk.

A due diligence kifejezés a gyakorlatban azt jelenti, egy adott szituációban összegyűjtesz, és kellő gondossággal, kellő alapossággal dolgozol fel, és értékelsz minden olyan adatot, és várható kockázatot, ami meghozandó döntésedre bármilyen, főleg anyagi jellegű kihatással lehet.

Így az említett, revenue due diligence kifejezést egy picit szabadabban értelmezve úgy magyarosíthatjuk, hogy bevételeid alapos, kellő gondosságú, avagy alaposságú tervezése.

Ha végigmész ezen a tíz kérdésen, máris érteni fogod, hogy ez miért létfontosságú, miért fogja majd bizniszed tervezésének az alapját adni.


Üzleti modell – üzleti terv

Az üzleti modell, és az üzleti terv részben fedik egymást. Utóbbi az előző eredője. Üzleti modellednek arra a kérdésre kell választ adni, hogy bizniszednek, és így neked kitől, és hogyan lesz pénze.

Üzleti terved pedig magát a teljes folyamatot fogja át. Azt, hogy üzleti ötletedből milyen lépéseken keresztül lesz szép profitot termelő vállalkozás. 

Mindezt úgy, hogy az üzleti tervnek nem több, mint három tök alap kérdésre kell választ adnia:

  • Pontosan mit fogsz eladni?
  • Ezt a valamit ki, hogyan és miért fogja megvenni tőled?
  • Mennyibe kerül neked mindez, és a végén mennyit keresel rajta?

 


Üzleti tervezés – hogyan függ össze minden mindennel?

Közhely, ettől még igaz: üzleti tervezés során minden mindennel összefügg. Az alábbi ábrán látod, hogyan:

uzleti_terv_sema_vallalkozas_okosan.JPG

Az ábrára ránézve látod, milyen költségekkel kell tervezned, és ezeket hogyan tudod logikai sorrendben, összefüggően egymásra építeni. Ha megvan a validált ötleted (olvasd el itt, micsoda, és miért fontos a validálás), neki tudsz ugrani üzleti modelled felállításának.

Aminek alapvető kérdése, hogy kitől, és hogyan jön a zsé. Ha egy kicsit tovább piszkálod a kérdést, hogy miért, és mennyi zsé jön, máris baromi fontos, és releváns adatokat gyűjtöttél: van terméked, és információk marketing, és pénzügyi tervedhez. Innen tovább tudsz lépni, és a terméked köré szépen fel tudod húzni a marketing, a sales, és az egyéb működési folyamatokat. Azok finanszírozási, és eszközigényével együtt.

Vállalkozásodat az árbevétel eteti, neked „csak” annyi a dolgod, hogy úgy rakd össze azt, hogy a végén ne mínuszos legyen a sztori. Éppen ezért ebben a játékban az árbevétel csak egy a sok dolog közül, és önmagában semmit nem jelent. Kizárólag akkor értelmezhető, ha tudod, mekkora ráfordítással állítod azt elő. 

vallalkozas_okosan_hirlevel.jpg

 

Igen, szeretnék helyes tervezéssel több pénzt keresni vállalkozásomból! Érdekel, hogyan!

Ezért feliratkozom a hírleveletekre!

 

  

Szólj hozzá!

Címkék: biznisz üzleti tervezés validálás üzleti modell pénzügyi tervezés cash-flow