Message Us

Vállalkozás okosan

Hiánypótló írások üzleti tervezésről. Vállalkozói pénzügyekről, árképzésről, adózásról. Elmondjuk, ötletedet hogyan váltsd forintokra. Minden a fenti témákról, amire vállalkozásodnak szüksége van. Érthetően, emberi nyelven. Hívj bátran a 0620-413-1281 számon, vagy írj a vallalkozas@vallalkozas-okosan.hu címre!

Igen, szeretném, hogy ötletemből forint legyen!

Iratkozz fel hírlevelünkre, hogy megtudd, hogyan! Tervezzük, és csináljuk meg együtt üzletedet!

Vállalkozásodról írok érthetően és szórakoztatóan. 


Vállalkozás okosan a Facebookon

Három éves a Vállalkozás Okosan

2014.04.15. 18:52 prosequor

2011. április 11. Ekkor indultunk el új vállalkozásunkkal, a vallalkozas-okosan.hu-val. Azóta nagyon sok minden történt velünk. Évfordulós posztunkban leírhatnánk, hogyan indultunk, milyen utat jártunk be, milyen sikereket értünk el. Nos, pont ezt tesszük, két, értelemszerűen szubjektív írás formájában :) Az alábbi két írásban saját szemüvegünkön keresztül tekintünk vissza vállalkozásunk elmúlt három évére.

Így látta Anita:

    Tizenévesen sokan kérdezték tőlem, mi leszel, ha nagy leszel? Fogalmam se volt róla. Édesanyám úgy gondolta, mivel nem hülye a gyerek, menjen közgazdasági suliba, legalább lesz egy szakmája. Elvégeztem a középiskolát, de nem éreztem magamban elhivatottságot a könyvelői szakma iránt. Gondoltam, dolgozom egy kicsit. Nagynevű külkereskedelmi vállalatnál megismerkedtem a számítógépekkel, rendszergazda lett belőlem (a férfiak világában!), majd jött a Pénzügyi és Számviteli Főiskola (ma BGF), és az adótanácsadói képzés. Közben még mindig ugyanannál a cégnél, de más-más osztályokon dolgoztam (könyvelés, kontrolling).

    Majd jött a hír, bajban van a cég, tovább kell lépni. De merre? Végzettségem volt, gyakorlatom is, de bátorságom még annyi nem, hogy önálló, vállalkozóként kezdjek el működni, így biztonságosabbnak tűnt munkaviszonyban elhelyezkedni egy nagy nevű étterem pénzügyi vezetőjeként. Hasznos évek voltak, tudásom, gyakorlatom bővült, és megismerkedtem a vezetői felelősséggel, a tulajdonosi érdekképviselettel, mert máshogy néznek ki  a dolgok munkavállalói oldalról és máshogy a tulajdonos szemszögéből. Kiderült, továbblépési, fejlődési lehetőségre nincs remény, így lépni kellett. Egy újabb lehetőséget kaptam egy pénzügyileg bajban lévő cégcsoport gazdasági vezetőt keresett helyzetének stabilizálására, amíg a várt pénzügyi segítség megérkezik. Nagyon jó iskola volt arra, hogy milyen túlélési lehetőségek vannak olyan helyzetben, mikor a hullámok egy vállalkozás feje felett csapkodnak.

    Eljött a pillanat, amikor úgy éreztem, kész vagyok az önálló vállalkozói életre. Biztos voltam abban, hogy ami tudást az évek alatt megszereztem, annak nagy használt vennék a kisvállalkozások. Már csak azt kellett kitalálni, hogyan adjam a világ tudtára, hogy létezem. Egyértelmű, kell egy honlap és meg kell tölteni értékes tartalommal, majd szétszórni a világban. Egy így leírva elég egyszerűen hangzik, de elképesztő munka van mögötte. Voltak kezdeti nehézségek, megírtam a szakmai szöveget, kollegám mondta, nem jó, ufó nyelven van, senki nem fog érteni belőle egy szót se. Átírtuk, miközben folyamatosan harcolt bennem a szakmaiság, hogy ezt azért nem pont így, és mi van kivételekkel és különben is, de megtanultam, nem a konkurenciának kell a honlapot írni, hanem az ügyfeleknek. A sok pozitív visszajelzés azt igazolja, a célunkat elértük, aki olvassa a honlapunkat, megérti, ami oda van írva...

    Vallalkozas_okosan_3_ev.jpgElhatároztuk, hogy amit az évek alatt megtanultunk akár a gazdasági életről, akár a kisvállalkozói világról, azt szeretnénk megosztani másokkal, akik hasonló cipőben járnak, mint mi a kezdetekkor, de már nemcsak írásos formában, hanem egy vállalkozói képzés keretében, személyesen átadva a tudást. Itt jött el az ideje az online marketingnek. Facebook kampány? Google adwords? Melyik legyen? Mit írjunk a hirdetésbe, hogy felfigyeljenek ránk? Hogyan győzzük meg az induló vállalkozásokat, hogy jó áron minőségi szolgáltatást kínálunk? Ha kiteszünk a hirdetés mellé egy kismacskát, akkor többen kattintanak rá? Vagy azt is fel kell ajánlani – bulvár stílusban – hogy meztelenül tartjuk az előadást? Nem kell félni, eddig nem megyünk el! Azt, hogy melyik módszer vált be legjobban, a jelentkezők száma fogja eldönteni. Amelyik beválik, azt tovább alkalmazzuk, amelyik nem, azt nem erőltetjük: így volt ez a három év alatt a vállalkozás életében is. Ami jó volt belőle, azt továbbvisszük, hogy további, hasonlóan sikeres évek elé nézhessünk.

Gyuri szerint:

    2010 őszétől együtt dolgoztam Anitával egy finoman szólva sem túl rózsás helyzetben lévő cégnél. Bár érdekes munka volt és rengeteget tanultunk belőle, tudtuk, előbb-utóbb váltani kell. Korábban sokat beszélgettünk már róla, hogy csináljunk egy közös vállalkozást: 2011 áprilisában jött el az ideje.

    Korábbi munkánk során mindketten elég sok céggel, vállalkozással álltunk kapcsolatban, láttuk, melyek azok a problémás területek, ahol sokuknak megfelelő információra, tudásra, segítségre van szüksége. Ezzel a vállalkozással a célunk az volt, és most is az, hogy ezt a szükséges tudást átadjuk. Amikor belevágtunk, nagyjából ez volt az egyetlen dolog, amiben biztosak voltunk. Az elképzelés (kis túlzással) valahogy úgy volt, csinálunk egy jó honlapot egy bloggal megtámogatva, ami majd hoz sok-sok ügyfelet, akik, miután elégedett ügyfelek lettek, ajánlanak majd minket másoknak. Ez részben meg is valósult, persze nem két hónap alatt, és mire idáig eljutottunk, az nagyon sok munkába került.

    Egy jó honlap szükségességét ma már senki nem vitatja. A sajátunk szövegét –ami az induláshoz kellett- mindent egybevetve kb. másfél hónapig írtam. Honlapunk az induláskori kb. 15 oldalról mostanra olyan 80 oldalasra bővült. A honlapra, illetve blogra történő szövegírás most is sok időmet elviszi, ezzel együtt aki vállalkozik, és megvan hozzá az íráskészsége, annak azt ajánlom, saját weboldalának szövegét –amennyire teheti- maga írja meg. Véleményem szerint egy céges honlap így lesz a leghitelesebb, arról nem beszélve, ha vállalkozunk, el kell tudni mondani, kik vagyunk, mivel foglalkozunk. Bármikor kerülhetünk olyan helyzetbe, hogy beszélnünk kell magunkról néhány mondatot. Honlapunk tartalmának minőségét nem tisztem megítélni, ami tény: rengeteg pozitív visszajelzést kaptunk róla, így mondhatom, jó úton járunk és üzletszerzés mellett tartalmaink más területen is előrelépéshez segítettek.

    Az indulást követően jó pár megrendelés személyes ajánlás, ismeretség alapján érkezett. Az egyik ilyen felkérés üzleti terv készítése volt. A megrendelő először sikerdíjas megoldást javasolt (ha megvalósul a beruházás, amihez az üzleti terv kellett, akkor fizet), miután erre nemet mondtunk, jött az, hogy csináljuk meg minél olcsóbban, cserébe küld majd sok ügyfelet. Mondanom sem kell, ezek az ügyfelek azóta is jönnek… Végül megállapodtunk egy mindkét fél számára korrekt díjazásban. Tanulság: ha valaki ilyet ajánl, nyugodtan mondjuk meg neki, a mi munkadíjunk ennyi, ha küld ügyfelet, aki a végén fizet is (!), abból természetesen nagyon szívesen adunk jutalékot. Menet közben több esetben kiderült, amit megírtam a honlapra (próbáltam bármennyire is érthetően fogalmazni), egy dolog, én hogy értettem, és egy másik, az olvasók miként. Világossá vált, nem lehet azt gondolni, hogy ami számomra egyértelmű, az másnak is az. Nagyon sok téma, tudásanyag leírását teljesen annak alapjaitól kellett elkezdeni. Nincs mese, oda kell figyelni a visszajelzésekre, ha azt szeretnénk, hogy honlapunkat ne saját magunknak írjuk.

    Az indulást követően egy darabig végeztünk vállalkozás indítása előtti ingyenes tanácsadást. Nem titok, ezt új ügyfelek megszerzésében bízva tettük. Egy idő után végül abbahagytuk, lévén csak részben váltotta be hozzá fűzött reményeinket. Egy idő után kiderült: ami ingyenes, annak általában annyi becsülete is van, és az is nyilvánvalóvá vált, aki vállalkozni szeretne és egy tanácsadásra nem tud, vagy nem akar kifizetni 5-10.000 forintot, azt nagy valószínűséggel nem biztos, hogy érdemes ügyfeleink között tudnunk. Természetes emberi tulajdonság, hogy szeretünk ingyen kapni, az sem baj, ha sok mindent. Vállalkozóként azonban jobb, ha tisztában vagyunk vele: mindennek, így főleg a mások munkájának, de a sajátunknak is ára és értéke van. Ha valakitől valamit ingyen kérünk, netán várunk el, hogy fogjuk számon kérni, ha nem jó, amit csinál? Szokjunk hozzá, ha valamire szükségünk van, azért fizetnünk kell.

         Mint minden vállalkozás, mi is folyamatosan kerestük-keressük a lehetőségét annak, hogy minél többen megismerjenek minket és új ügyfeleket szerezzünk. Több lehetőséget is kipróbáltunk, vegyes tapasztalatokkal. Bár egyik-másik írást sokan olvasták, mégsem jutottunk vele érdemben előrébb. Ismét beigazolódott az, hogy nem az a legfontosabb, hogy hány emberhez jut el, amit mondasz, hanem hogy kikhez. Honlapunkon, illetve blogunkon megjelent írásaim közül azonban egyre többet vettek-vesznek át (többek között az ugyvezeto.hu, a pafi.hu és a H13 inkubátorház), tavaly pedig a Piac és Profittól kaptam felkérést szakcikkek rendszeres írására.

    Szintén a Piac és Profit ajánlásával vettem részt szakmai előadóként 2013 őszén egy, a Kárpát Régió Üzleti Hálózat által szervezett, határon túli magyar vállalkozásoknak tartott vállalkozásfejlesztési tréningsorozaton. Többek között az ott tapasztalt érdeklődés is segített meghozni azt a döntést, hogy elindítsuk saját vállalkozói képzésünket. Szándékosan használjuk a képzés szót: nem workshopot tartunk, meg mindenféle prezentációkkal egybekötött meetingeket, hanem olyan előadásokat, ahol minél egyszerűbb, minél közérthetőbb formában adunk át fontos vállalkozói alapismereteket. Olyan ismereteket, amelyekre a leginkább kíváncsiak voltak az elmúlt évek alatt tanácskéréssel hozzánk fordulók.

    Az elmúlt három évre visszatekintve ki merem jelenteni, sikeres évek voltak. Nem, nem azért, mert ma már csak egész nap ülünk feltett lábbal, és dől a pénz. Hanem azért, mert minden évben fejlődtünk, előrébb léptünk, és jó pár, vállalkozásunk indításakor kitűzött célunkat megvalósítottuk. Aki most felteszi a kérdést, mi is egy sikeres vállalkozás tuti receptje, azt ki kell ábrándítsuk: induláskor sem volt, és most sincs a zsebünkben a bölcsek köve, ilyen receptet nem tudunk. Amit igen, és amit saját példánk is igazol: megfelelő ötlettel, sok munkával és tanulással a mostani viszonyok között is lehetséges egy szépen fejlődő, sikeres vállalkozás felépítése.

Szólj hozzá!

Címkék: biznisz siker facebook vállalkozás vállalkozás okosan

A bejegyzés trackback címe:

https://vallalkozas-okosan.blog.hu/api/trackback/id/tr1006040883

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.